Välkommen till mitt kryp in

en sida om allt o inget...


måndag 31 januari 2011

ett tag sedan

Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Så jag får nog göra en liten uppdatering iaf.

Det har hänt lite granna sedan sist.
Den 6 januari torsdag ( trettondedag jul )
Var vi upp i Mölndal och firade min styvmammas födelsedag med god mat som hon till lagat.
Det är alltid lika gott med hennes mat !
Hon är så duktigt på att laga mat.Det var extra roligt idag tyckte vi alla för vår lilla syster A och hennes familj kom de också.Det är inte ofta vi träffas allesammans.

M fick två biobiljetter av oss o brorsan.
Vi firade även min älskade make lite också...
Han fick ett stort lock öl utav min bror, pappa o M plus mig.

Den 10 januari var det dags för skola och dagis igen för vår tjejer.
Nu är det dags för allvaret igen , framtill februari lovet. ( sportlovet ) .

Den 13 januari var händelsernas dag !
Vår lilla tös har tappade sin första tand ! min man Å fyllde 56 år. Lilla F tappade en tand , den upptäcktes att vara lös dagen innan.Så vi blev ju väldigt glada !Nu känner man att man har en stor tjej till !Det är inte klokt vad tiden går...
Denna dagen lyckades min älskade lille bror också att ta sitt körkört!!
Grattis till S !!

14 januari kom vi äntligen iväg till min svägerska M ,som bor i Falkenberg . Det var inte en dag försent.
Hon har hunnit skilja sig och flytta till lägenhet sedan vi såg och hälsade på henne sist.
Det var en toppen lägenhet hon fått tag på . Stort och fint med mycket utsikt.
Hon har även börjat bli riktigt bra ifrån sin stroke som hon fick för ett halvår sedan.Då skrämde hon oss ordentligt! Men tack o lov gick det bra. Det blev en lång väg tillbaka för henne men nu mår hon fint igen och har till och med fått lov att börja köra bil lite.
Hennes son D kom också upp en sväng, det var extra roligt för det var evigheter sedan man såg honom sist.
Det blev mycket skratt och prat om minnen.

Vi åkte tolv och var hemma halvsju på kvällen.

Vår dotter J var inte med , hon hade fått turen att få jobba lite extra med betalning på sin pratik plats. från ett till till tio på kvällen.

På lördagen jobbade hon även från halv sex till elva på förmiddagen.
Klockan tolv mitt på dan kom min pappa, M och min lille brorsa . De stannde över natten med . Det är lika roligt varje gång vi får besök för det händer allt för sällan .


den 17 januari gjorde J sin första körlektion på körskolan. Så nu har man verkligen stora barn !!
Jag tror att hon har sitt körkort till juni i år som senast. Hon är så duktig på att köra bil och teorin fixar hon jätte bra.
Så nu går jag i funderingarna på hur det ska firas när hon kör upp och lyckas med sitt körkort.
För fira måste vi ju !!

Jag får göra ett litet avbrott i skrivandet , jag får sätta mig och skriva rent ett kontrakt som min man har skrivit. Det är en överlåtelse avtal och faktura. Mer om detta senare...

ha det gott ni alla..