idag blev jag mycket varm om hjärtat.Det är bara så att Lilla F kan verkligen få mig på ett gott humör..
När det var dags för middag o Lilla F satte sig vid bordet. Ställde jag fram en tallrik med Grönsakssoppa ( hemma gjord )mycket väldoftande o mustig soppa.
- jag " varssego" men blås först!
- " tack va trevligt " var hennes svar.
Bara detta lilla gör mig varm inombords...
Men jag kan ju vara så krass nu efteråt o tänka ..Var det min egen sarkastiska humor som kommer igen? Nä hon menade det positivt...
tisdag 30 mars 2010
Ljusets återkomst ger mig en energi kick!
Efter en lång och mörk vinter står nu ÄNTLIGEN våren för dörren,och helt plötsligt bara vi badar i ljus,något som för de flesta innebär en riktig energikick.
Med ljuset blir vi mer livsbejakande,vi känner oss pigga av ljuset. Och det beror ibland annat på att våra hjärnor aktiveras med mycket information,men det beror även på att påslaget av sömnhormenet melatonin dämpas.
Vår dygnsrytm förskjuts och så blir vi mer morgonpigga,vi somnar lättare och får lite bättre sömn på natten.
Det är naturligtvis välgigt olika från individ till individ hur man anpassar sig till detta.
För en del går det snabbt,då blir det att man känner trött och deppig.För de flesta påverkas vi åt rätt håll.Och våra vårkänslor gör sig påminda.
Det är helt underbart tycker jag!
Jag längtar till värmen o solen och jag får en framtidstro igen!!
måndag 29 mars 2010
Nya argument o tips:
Detta kom i min mailbox idag. Det fick mig att le igen, det ligger nog allt ganska mycket i det här...iaf om jag får se det ifrån min egen sida...
* En vuxen kvinna är billigare att dejta.
En yngre kvinna kostar minst 12 öl, medan en vuxen kvinna
vill ligga med dig redan efter en kopp te.
* En vuxen kvinna kommer aldrig att anklaga dig för att du utnyttjar henne.
Hon utnyttjar dig.
* Vuxna kvinnor är mer ärliga. Vuxna kvinnor kommer att säga att
du är ett svin om du uppför dig som ett
En yngre kvinna säger ingenting, för tänk om du skulle göra slut för att
hon säger fel saker...
* Vuxna kvinnor tar inte över dina vänner och dina intressen.
De har egna vänner och intressen.
* Vuxna kvinnor är synska.
Du behöver aldrig komma och erkänna att du har gjort något galet. Det vet de redan.
* Vuxna kvinnor är erfarna.
De vet att efter 12 öl kan det vara lite vanskligt att få upp den".
Yngre kvinnor behöver lite mer tid att förstå det och du får använda resten av natten till att massera hennes ego med komplimanger.
* Vuxna kvinnor kommer aldrig att anklaga dig för att stjäla de bästa åren av hennes liv ! De har någon annan redan stulit !
* Ja, jag hyllar kvinnor över 30 av många orsaker. Dessvärre kan
inte detta sägas om männen.... För varje vacker, smart,sexig kvinna över 30, finner vi en skallig, småfet typ som sliter ut sig med en eller annan 20 -årig servitris.
* Och till alla de män som säger: 'Varför köpa hela kon när man kan få mjölken gratis'...
Här kommer en liten uppdatering:
* Nu för tiden är hela 80 % av alla kvinnor emot äktenskap.
Varför? -För det är inte värt att köpa hela grisen,
bara för att få en liten korv....
dagens måste: betala räkningar o kolla budgeten
..// er kvinna över 30
* En vuxen kvinna är billigare att dejta.
En yngre kvinna kostar minst 12 öl, medan en vuxen kvinna
vill ligga med dig redan efter en kopp te.
* En vuxen kvinna kommer aldrig att anklaga dig för att du utnyttjar henne.
Hon utnyttjar dig.
* Vuxna kvinnor är mer ärliga. Vuxna kvinnor kommer att säga att
du är ett svin om du uppför dig som ett
En yngre kvinna säger ingenting, för tänk om du skulle göra slut för att
hon säger fel saker...
* Vuxna kvinnor tar inte över dina vänner och dina intressen.
De har egna vänner och intressen.
* Vuxna kvinnor är synska.
Du behöver aldrig komma och erkänna att du har gjort något galet. Det vet de redan.
* Vuxna kvinnor är erfarna.
De vet att efter 12 öl kan det vara lite vanskligt att få upp den".
Yngre kvinnor behöver lite mer tid att förstå det och du får använda resten av natten till att massera hennes ego med komplimanger.
* Vuxna kvinnor kommer aldrig att anklaga dig för att stjäla de bästa åren av hennes liv ! De har någon annan redan stulit !
* Ja, jag hyllar kvinnor över 30 av många orsaker. Dessvärre kan
inte detta sägas om männen.... För varje vacker, smart,sexig kvinna över 30, finner vi en skallig, småfet typ som sliter ut sig med en eller annan 20 -årig servitris.
* Och till alla de män som säger: 'Varför köpa hela kon när man kan få mjölken gratis'...
Här kommer en liten uppdatering:
* Nu för tiden är hela 80 % av alla kvinnor emot äktenskap.
Varför? -För det är inte värt att köpa hela grisen,
bara för att få en liten korv....
dagens måste: betala räkningar o kolla budgeten
..// er kvinna över 30
ett gott skratt...
En kul historia,är ett måste!
Denna fick mig genast att tänka på mina egna barn...
Och då med ett leende !
okej..här e den skrattar du inte åt denna?
En sexåring och en fyraåring sitter på övervåningen i sovrummet. Sexåringen säger "Vet du, jag tror det är dags för oss att börja svära." Fyraåringen nickar och håller med. Sexåringen fortsätter "När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med helvete och du kan säga något med fan."
Fyraåringen håller entusiastiskt med. När modern kommer in i köket och frågar sexåringen vad han vill ha till frukost svarar han "Men för helvete morsan, du vet ju att jag vill ha Havrefras och mjölk!"
SMACK! Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet, och sedan upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor förföljer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar. Hans mor låser rummet och skriker "Du kan stanna där tills du har vett nog och jag släpper ut dig igen!"
Hon går sedan ner igen, tittar strängt på fyraåringen och frågar honom "Nå, vad vill DU ha till frukost då, min unge man?"
"Jag vet inte" svarade han "men du kan ge dig fan på att det inte är Havrefras i alla fall!"
Denna fick mig genast att tänka på mina egna barn...
Och då med ett leende !
okej..här e den skrattar du inte åt denna?
En sexåring och en fyraåring sitter på övervåningen i sovrummet. Sexåringen säger "Vet du, jag tror det är dags för oss att börja svära." Fyraåringen nickar och håller med. Sexåringen fortsätter "När vi går ner och äter frukost tänker jag säga något med helvete och du kan säga något med fan."
Fyraåringen håller entusiastiskt med. När modern kommer in i köket och frågar sexåringen vad han vill ha till frukost svarar han "Men för helvete morsan, du vet ju att jag vill ha Havrefras och mjölk!"
SMACK! Han flyger ut ur stolen, snubblar omkring i köket, ner på golvet, och sedan upp på övervåningen som en raket, gråtandes medan hans mor förföljer honom och slår honom i rumpan för varje steg han tar. Hans mor låser rummet och skriker "Du kan stanna där tills du har vett nog och jag släpper ut dig igen!"
Hon går sedan ner igen, tittar strängt på fyraåringen och frågar honom "Nå, vad vill DU ha till frukost då, min unge man?"
"Jag vet inte" svarade han "men du kan ge dig fan på att det inte är Havrefras i alla fall!"
söndag 28 mars 2010
mognad
Första tecknet på mognad.
Jag var 25 år när jag skrev detta…
Att jag har förmågan att skratta åt mig själv.
De flesta tar sig själva & sina liv på bra mycket större allvar än vad omsändigheterna kräver. & att jag har förmågan att le beundrande åt andras prestationer , istället för att gå & vara avundsjuk.
Tycker att det stämmer än idag. Så det var nog en stor mognad då..
Men några fler tecken sedan dess?
Skulle vara att jag har lugnat ner mer mig bra mycket mer.Brusar inte upp för detaljer eller känner inte att jag har lika många principer längre som för.
Det blev mer som att principer styrde mitt liv o inte tvärt om.
dagens måste: bädda rent i sängen.
..//er beundranade med människa
lördag 27 mars 2010
ett beslut ... en räkmacka som belöning...
Vi har allt ett val i livet …Man kan tala om ödet ..ödet tog mig hit ,ödet visade mig vägen,ödet gjorde att vi träffades.Kan nog vara lite ödet ,men jag tror inte det till 100 procont. Man står inför ett val gå höger – gå vänster osv. Men det är bara man själv som kan påverka sitt eget val i situationen. Sedan har man ju ju många gånger i sitt liv tyvärr gjort ett fel val. Man ser väl inte alltid realistiskt på sina val. Ofta tror jag att det är sitt hjärta styr. Efter alla gånger som jag varit tvungen att gör ett väg val. Försöker jag tänka realisstiskt på det innan beslutet är fattat.
Det är står så mycket tänka bakom ett beslut att jag låter det gå till ett grubbleri.
Men när det väl är dags för att ta det stundande valet.
Så känner jag efter så här:
· Huvudet. Hur känns det i huvudet ? det ska inte bara kännas okej utan 100 procent bra.
· Hjärtat. Hur känns det i hjärtat? Samma där inte minsta lilla oro utan det ska kännas bra.
· Sist men absolut inte minst. Magen ! Hur känns det i magen ? Ingen som helst känsla av oro får finnas där inför valet. Det måste vara bra. För det är där konsekvenserna av mitt agerande hamnar om jag gjor fel val. Huvudet får lida.hjärtat får lida. Men magen ska stå pall för mycket.
Nu har jag gjort ett val, jag har tänkt o funderat i månader , bollat det med min man.
Jag har varit ärlig emot mig själv o emot min vän . Jag gick till min man igen för beslutet ligger lika mycket hos honom som hos mig.
Men jag får ta den stora biten i slut ändan om det går åt helvete. Men nu är det gjort …jag har valt min väg, jag har valt vilket beslut som skall tas i rang ordning. Nu är det gjort.
Det finns en sång som heter stand by your man.
Det gör jag nu… och jag är hans kvinna . Och så ska det förbli , ända tills den dagen att vi själva gör valet att inte vara ett vi längre. Men det är bara vi som styr det. INGEN annan…
Och nu är det VI som går ihop oss …
varför ska andra äta räkmackor på våra surt förvärvade pengar...?
Dagens måste: Dammsuga över våningen.
fredag 26 mars 2010

Fredag ..
Känns redan som en jävla leda…men jag ska nog lyckas komma igång…
Vakande i natt av att mitt blodsocker sjunkit katastrofalt..kändes läskigt.
Men tack o lov hade inte Maken gått till jobbet ännu.Jag hann få hjälp av honom.
Det finns inget värre ,när det sjunker o man lyckas både äta o komma isäng igen. Och när man går upp ett par timmar senare märker att man har varit upp o ställt till det i köket. Minnet är som bort blåst….Fattar noll. Men jag har inte varit medvetslös en enda gång på 15 år , tack o lov …
Men nu gick det bra denna gången med…jag minns att blodsockret hann gå upp så pass att jag kommer ihåg att maken la på mig ett xtra täcke…
Jag tackar min änglavakt för att jag vaknar varje gång oavsett hur lågt den har varit…
det lägsta jag kommit ner till är 1.8 . Hur fanken jag kommit ihåg att kålla blodsocker värdet i den stunden vet jag inte..men det sitter väl så in rutat i ryggraden nu att man gör bara gör det.
Jag kan inte begripa hur jag ska bära mig åt med att ha strängare diet, igår fick jag känning när jag var hos dottern. Det var nere på 4 så det var inte så lågt än. Då hade jag ätit en nätt lunch kl elva.
Igår kväll åt jag massor av grönskaker o frukt. Och mindre kvällsinsulin till det. Bara en normaldos av långtidsverkande. Och vakna klockan 4 på morgonen igen av lågt värde.
Fan vad jag hatar detta.
Men jag har ju tur iaf. För J är sjuk idag så jag behöver inte sätta mig i bilen klock nio. För att vara på möte kl tio. Jag fick inte sova mer efter halv åtta men jag har iaf tid på att komma igång igen. Mina efterdyngar av känningar sitter gärna i både en o två dagar. En exstrem trötthet. Men det blir inget mer sova av…kämpar heller med att vara uppe o krya på mig..vill inte att kroppen ska ställa in sig på ”sjuk ” läge..
Så kanske det blir en tur i eftermiddag till stan. Jess kan kanske behöva en hjälpande hand med något i sin flytt städning o packning. Något kan jag säkert göra…
Nu skall jag försöka få Lilla F till att få isig mer en banan till frukost. Själv är jag inte hungrig men medicin o mat är ju ett måste igen…Klockan är bara nio på morgonen o dagen känns lång …
Men nu såååå upp o hoppa sitt inte här å dega …
En bamsekram till min älskade make som finns bredvid mig ,älskar dig enormt mycket !
Tack för att du gav mig en snabb hjälpande hand när det är som värst…
Dagens måste: Få bra värde igen..
tisdag 23 mars 2010

Att ta sig tid med sina barn är ett måste,en förälders skyldighet.
Men själv känner jag mest ingenting just nu.
Försöker vara en glad o positiv förälder stöttande,lyssnade , o framför allt en kärleks full o hjälpande förälder.
Men just nu vet jag inte vad jag känner…
Jo jag skulle vilja att barnen tog på sig ett par boxningshandskar o släpade fram en stooooor slagpåse o använde sig av den ISTÄLLET för MIG …
jag reser mig hela tiden efter varje slag…jag finns där efter varje utbrott ,
jag finns där efter alla glåp ord o allt skrik…efter alla elakheter…
Men det börjar kännas tungt nu…
Känslan av vilja försvinna gör mig påmind…
Vad är en förälders skyldigheter o rättigheter?
Har man några alls?
Varför är det bara dom som har rättigheter o skyldigheter…?
Mina nerver är doppade i klipulver igen…
Jag bönar o ber ,snälla tala inte så till mig…skrik inte åt mig varje gång du vill tala till mig…
Måste du använda sådan ord. Jag är din mamma ,men jag är åxå din medmänniska.
Jag är INTE din komis som använder det språket till dig.
Men JAG KAN o JAG KAN SLÅSS ,men jag vill inte!!!
Jag vill ha det lugnt o skönt ,men jag vill ha en rolig stund ibland.
Jag är så jävla trött…
Jag kan o jag gör,jag förlåter men jag glömmer ALDRIG!!
Jag försöker välja mina krig…men jag glömmer inte iaf.
Jag är inte långsint av mig alls,det är inte så jag menar inte heller att jag är hämndlysten.Nej inte det minsta. Men jag kan få nog…
..//er slagpåse i er vardag
Satsning på konstgjord bukspottkörtel
Satsning på konstgjord bukspottkörtel
Målet är ett helt automatiserat system med en mätare som kontinuerligt läser av blodsockerhalten och trådlöst ger kommandon till en insulinpump som minut för minut utsöndrar exakt mängd insulin för att hålla blodsockret i schack.
Juvenile Diabetes Research Foundation (JDRF) i USA, en av världens största forskningsfonder för typ 1 diabetes, anslår åtta miljoner dollar för de kommande tre åren och inleder ett omfattande samarbete med företaget Animas Corporation för att konstruera en konstgjord bukspottkörtel.
Första generationen
Under treårsperioden ska den första generationens utrustning utvecklas, hoppas tillverkarna. Den är inte helt automatisk, utan patienten måste själv beräkna hur mycket extra insulin som ska utsöndras från pumpen vid till exempel en måltid.
Störst efter insulinet
Mellan måltiderna arbetar ett avancerat dataprogram i mätaren som gör att insulintillförseln ökar när blodsockret stiger över en i förväg bestämd och inställd nivå. På motsvarande sätt avbryts insulintillförseln om nivån sjunker under ett visst värde. Alltför höga och alltför låga värden skulle då automatiskt kunna undvikas.
- Fungerar det är det den största förändringen av diabetesbehandling sedan insulinet upptäcktes för snart 90 år sedan, skriver JDRF i ett pressmeddelande.
Säkerheten avgörande
Efter treårsperioden återstår ett år då systemet testas vad gäller både effektivitet och säkerhet i större skala på patienter. Går allt enligt planerna kommer den första generationen att vara färdig om ungefär fyra år.
Systemet måste vara hundraprocentigt säkert. Om något går fel i kommunikationen mellan mätare och pump kan insulindoseringen spåra ur. Exempelvis kan alltför stora doser vid fel tillfälle bli ödesdigra, till och med dödliga.
Andra generationen
Det nu inledda samarbetet mellan JDRF och Animas Corporation bygger på de framsteg som har gjorts sedan 2006 då en särskilt projektgrupp med uppgift att ta fram en konstgjord bukspottkörtel tillsattes.
I gruppen har matematiker, ingenjörer och diabetesforskare har utvecklat det avancerade dataprogram som krävs för kommunikationen mellan pump och mätare.
Nästa generation, hoppas forskarna, ska även automatisk kunna leverera en korrekt dos insulin vid måltider och andra tillfällen när behoven snabbt ändras.
Text: Tord Ajanki besök www.diabetesportalen.se
Nyhetsinfo
www red DiabetologNytt
Målet är ett helt automatiserat system med en mätare som kontinuerligt läser av blodsockerhalten och trådlöst ger kommandon till en insulinpump som minut för minut utsöndrar exakt mängd insulin för att hålla blodsockret i schack.
Juvenile Diabetes Research Foundation (JDRF) i USA, en av världens största forskningsfonder för typ 1 diabetes, anslår åtta miljoner dollar för de kommande tre åren och inleder ett omfattande samarbete med företaget Animas Corporation för att konstruera en konstgjord bukspottkörtel.
Första generationen
Under treårsperioden ska den första generationens utrustning utvecklas, hoppas tillverkarna. Den är inte helt automatisk, utan patienten måste själv beräkna hur mycket extra insulin som ska utsöndras från pumpen vid till exempel en måltid.
Störst efter insulinet
Mellan måltiderna arbetar ett avancerat dataprogram i mätaren som gör att insulintillförseln ökar när blodsockret stiger över en i förväg bestämd och inställd nivå. På motsvarande sätt avbryts insulintillförseln om nivån sjunker under ett visst värde. Alltför höga och alltför låga värden skulle då automatiskt kunna undvikas.
- Fungerar det är det den största förändringen av diabetesbehandling sedan insulinet upptäcktes för snart 90 år sedan, skriver JDRF i ett pressmeddelande.
Säkerheten avgörande
Efter treårsperioden återstår ett år då systemet testas vad gäller både effektivitet och säkerhet i större skala på patienter. Går allt enligt planerna kommer den första generationen att vara färdig om ungefär fyra år.
Systemet måste vara hundraprocentigt säkert. Om något går fel i kommunikationen mellan mätare och pump kan insulindoseringen spåra ur. Exempelvis kan alltför stora doser vid fel tillfälle bli ödesdigra, till och med dödliga.
Andra generationen
Det nu inledda samarbetet mellan JDRF och Animas Corporation bygger på de framsteg som har gjorts sedan 2006 då en särskilt projektgrupp med uppgift att ta fram en konstgjord bukspottkörtel tillsattes.
I gruppen har matematiker, ingenjörer och diabetesforskare har utvecklat det avancerade dataprogram som krävs för kommunikationen mellan pump och mätare.
Nästa generation, hoppas forskarna, ska även automatisk kunna leverera en korrekt dos insulin vid måltider och andra tillfällen när behoven snabbt ändras.
Text: Tord Ajanki besök www.diabetesportalen.se
Nyhetsinfo
www red DiabetologNytt
Tänk inte längre OM utan detta är ju helt otroligt fantastiskt !!
Att skänka pengar till forskningen är det bästa man kan göra säger jag.
Tycker jag ...
2010-03-22
Dagens hälsonyheter från Netdoktor.se
Ny metod kan bota bukspottskörtelcancerI dagsläget finns ingen effektiv behandling mot bukspottskörtelcancer, men en tänkbar väg att gå kan vara att använda små nanopartiklar av guld, som är fullmatade med ett medel som tar död på cancer. Den nya tekniken kallas nanoembolisering.
– Eftersom dagens behandlingar av cancer i bukspottskörteln ger minimala effekter så behövs det helt nya metoder. Vi har tagit fram en totalt annorlunda metod som kan leda oss förbi vissa hinder som stått i vägen för tidigare behandlingar av bukspottskörtelcancer, säger Reed A. Omary, professor i röntgenologi och bioteknik, vid Northwestern University i Chicago.
De vanligaste metoderna som använts hittills för att behandla den dödliga cancern har varit cellgiftsbehandling, strålning och/eller operationer men dessvärre har ingen metod visat sig vara särskilt effektiv. Men nu har alltså en grupp forskare vid Northwestern University tagit fram extremt små partiklar med guld med cancerdödande medel. Försök har genomförts på djur där man injicerade de cancerdödande nanopartiklarna direkt i tumören, och resultaten var goda.
– Genom nanoemboliserings-tekniken ökade vi koncentrationen av nanopartiklarna i tumören 55 gånger mer än traditionella metoder där man injicerar via vener. Det är ett stort framsteg och en lovande upptäckt när det gäller den här hemska sjukdomen, säger Reed A. Omary.
Cancer i bukspottskörteln har den sämsta diagnosen av alla cancersorter, även när den upptäcks i ett tidigt stadium. Vanligtvis dör patienten inom sex månader efter diagnos. Innan den nya metoden kan användas på cancerpatienter krävs fler studier och försök på människor för att visa att den är tillräckligt säker och effektiv.
Bukspottkörtel
Bukspottkörteln (Pankreas) är en 12-15 cm avlång körtel som ligger bakom magsäcken mellan mjälten och tolvfingertarmen. Bukspottkörteln har två olika funktioner: Dels att bilda och utsöndra bukspott i tolvfingertarmen, samt att producera och frisätta hormoner till blodet (den mest kända av dessa hormoner är insulin).
Att skänka pengar till forskningen är det bästa man kan göra säger jag.
Tycker jag ...
2010-03-22
Dagens hälsonyheter från Netdoktor.se
Ny metod kan bota bukspottskörtelcancerI dagsläget finns ingen effektiv behandling mot bukspottskörtelcancer, men en tänkbar väg att gå kan vara att använda små nanopartiklar av guld, som är fullmatade med ett medel som tar död på cancer. Den nya tekniken kallas nanoembolisering.
– Eftersom dagens behandlingar av cancer i bukspottskörteln ger minimala effekter så behövs det helt nya metoder. Vi har tagit fram en totalt annorlunda metod som kan leda oss förbi vissa hinder som stått i vägen för tidigare behandlingar av bukspottskörtelcancer, säger Reed A. Omary, professor i röntgenologi och bioteknik, vid Northwestern University i Chicago.
De vanligaste metoderna som använts hittills för att behandla den dödliga cancern har varit cellgiftsbehandling, strålning och/eller operationer men dessvärre har ingen metod visat sig vara särskilt effektiv. Men nu har alltså en grupp forskare vid Northwestern University tagit fram extremt små partiklar med guld med cancerdödande medel. Försök har genomförts på djur där man injicerade de cancerdödande nanopartiklarna direkt i tumören, och resultaten var goda.
– Genom nanoemboliserings-tekniken ökade vi koncentrationen av nanopartiklarna i tumören 55 gånger mer än traditionella metoder där man injicerar via vener. Det är ett stort framsteg och en lovande upptäckt när det gäller den här hemska sjukdomen, säger Reed A. Omary.
Cancer i bukspottskörteln har den sämsta diagnosen av alla cancersorter, även när den upptäcks i ett tidigt stadium. Vanligtvis dör patienten inom sex månader efter diagnos. Innan den nya metoden kan användas på cancerpatienter krävs fler studier och försök på människor för att visa att den är tillräckligt säker och effektiv.
Bukspottkörtel
Bukspottkörteln (Pankreas) är en 12-15 cm avlång körtel som ligger bakom magsäcken mellan mjälten och tolvfingertarmen. Bukspottkörteln har två olika funktioner: Dels att bilda och utsöndra bukspott i tolvfingertarmen, samt att producera och frisätta hormoner till blodet (den mest kända av dessa hormoner är insulin).
måndag 22 mars 2010
kunde jag
Kunde jag blott säga
Med ord som du förstod
Hur jag ser ut bakom fasaden
Men vart finner jag sånt mod
När ensamhetens kalla snara
Tycks vilja snärja mitt hela jag
Vart finner jag då de orden
Som vänder natt till dag
Ty rädslan finns där ständigt
En skräck att störa dig
Att be dig se på den jag är
Att be dig se på mig
Så när mörkret sluter sig om mig
När ensamheten kyler min själ
Jag gömmer mig i gråt bakom muren
Och bjuder dig ett tyst farväl
@annelie w
Med ord som du förstod
Hur jag ser ut bakom fasaden
Men vart finner jag sånt mod
När ensamhetens kalla snara
Tycks vilja snärja mitt hela jag
Vart finner jag då de orden
Som vänder natt till dag
Ty rädslan finns där ständigt
En skräck att störa dig
Att be dig se på den jag är
Att be dig se på mig
Så när mörkret sluter sig om mig
När ensamheten kyler min själ
Jag gömmer mig i gråt bakom muren
Och bjuder dig ett tyst farväl
@annelie w
Tänk vad livet kan underbart när man får sova ….Förrgår (lördags)kväll somnade jag redan vid halvtio,efter att ha läst en saga för lilla F. Men som vanligt så vaknar jag..efter 4½ timmes underbar sömn var det dags att gå upp o kissa o ta en värktablett.Men somna om var rent omöjligt. Det blev till att lägga sig o läsa. Kvart över tre började jag känna av att John Blund gjorde sig påmind.Snabbt släckte jag lampan o somnade som en stock..o sov till ända fram till klockan halv åtta. Helt jädra underbart !!! Men jag vet ju varför jag fått så mycket sömn. Igår lättades en sten ifrån mitt hjärta o mina axlar som funnits där de senaste två åren. Det är en sådan total lättnad o glädje som inträffat .Det finns inte ord för det bara glädje tårar o skön natt sömn.
Söndag eftermiddag har jag sovit middag t.o.m !! Fastän väldigt sent. Risken är nog stor att det blir en sen kväll. Klockan 4 gick maken o la sig en stund ,sedan kom lilla F o jag där efter…alla tre sov en hel timme!! Att Lilla F somnade var åxå lite konstigt för hon sover aldrig middag. Så hur det ska gå att natta henne ..blir en intressant sysselsättning i kväll,kanske blir det många sagor!
Promenaden jag tog idag ,kändes skön i luften mindre trevlig i kroppen. Men jag gick . Jag hade bestämt mig för att gå 2,5 km enkel väg o samma väg tillbaka. Inte det minsta långt att gå..rent av skämigt att säga det ! Men det är dagens sanning! Jykken är som alltid lika glad över att få komma ut i vind o regn.. När jag väl kom hem hade ryggen o benen sagt ifrån. Det blev till att ta det easy resten av dagen.Kanske var det därför jag somnade kl 4 ?
Har för övrigt inte gjort så mycket,på började att fylla i vår budget för mars o slut delen för februari. Det är inte klokt vad pengar det går åt. Men jag är stolt över mig själv .För jag har dragit mitt strå till stacken o slutat röka! I 3½ år har jag klarat av det. 1500 kr i månaden har jag slutat upp å elda upp !! Jag sparar 900 kr i månaden istället. Men jag ska från maj månad spara hela summan igen. Det gjorde jag mellan okt 2006 – juni 2007 – 8 månader blev det 12000 till vårt bröllop.Så nu nu ska det bli hårt sparande igen !! Jag måste ha en buffert ,med tanke på att vi skaffat jykke åxå. Man vet ju aldrig ..o så vill jag ha en system kamera. Där räknade jag iaf 5000 skulle gå till.
Ja det finns nog mer att dra in på om vi bara vill om inte annat börjar det bli till ett måste.
Men det känns lite tråkigt o orättvist att maken inte slutar snusa , det är ju iaf närmare 1100 i månaden som till som vi kunde ha sparat.
Det hade ju varit skönt att slippa lukten med ! För jag tycker verkligen det luktar äckligt !!!
Nej nu får jag lyfta på häcken dammsuga lite..o ställa mig o stryka lite …
Idag måndag , natten till idag blev inte vad jag/vi väntat oss.Maken tog lilla F med sig upp till sängs vid halv nio på kvällen. Sov dags ,han skulle upp klockan 2 på natten för sin natt körning.Och Lilla F skulle till dagis. Så blev det inte.
Vid nio på kvällen började jag må skit konstigt,hjärtat slog hårt o fort,blev alldelles yr o illamående.Fick svårt att andas.Det gjorde så jävla ont i bröstet. Jag la mig i hög läge på soffan o tänkte att fan det ger sig nog. Men icke…
vid elva ringde jag sjukvårdsupplysningen.
Det blev inte mycket bättre,hon var mest tyst o knapprade på tangenbordet. Tre frågor var allt hon ställde o jag blev allt mer konstig.Hon visste inte vad det kunde vara.
Det var bara att åka in till akuten ”för säkerhetens skull”sa hon. Satt en stund till o funderade…Fan åxå…J är inte hemma,Å ska köra natten,ska jag köra in själv o åke tar F med sig till natten? Nej det här går inte …smärtan gjorde det bara svårare att tänka..
upp till Å …innan han fattade vad det var jag pratade om …
Vår andra natt schaufför T kunde hoppa in med kort varsel, Å åkte o hämtade både honom o J borta i byn.Själv gick jag o la mig bredvid Lilla F. Känlsan blev inte bättre av att veta att jag skulle sitta på ett sjukkhus..klara inte detta.mår så in i h-te dåligt av detta sedan Lilla F föddes…Samtidigt var jag ju livrädd…
Väl framme o inne på behandlingen lättades min oro en aning..EKG ´et visade inget onormalt.
Provtagningen visade mycket förhöjt blodsocker( som jag redan höll koll på ) .
klockan fyra kunde vi åka hem. De kunde bara utesluta att det inte var något fel på hjärtat,men inte vad det var som spökade.En förhöjd vilopuls var det enda de konstaterade.
Skönt mycket skönt…men samtidigt känns det fånigt..
Någon panikångest attack var det inte heller…
Men nu blir det nya turer igen …vårdcentralen nästa…jag ska inte gnälla idag ,det finns de som har det MYCKET värre än jag o jag lever iaf…
Någon sömn blev det inte heller när vi kom hem ,halv sex skulle J upp ,men det tog 1½ timme innan hon kom sig upp..då hade hon missat bussen åxå..
Nu börjar det kännas i mitt huvud att sömn hade varit skönt…men det får bli en stund med Lilla F hon vill spela spel.. Mitt Lilla hjärta…
O mitt stora hjärta J som var snäll o tog hand om lilla syster…
Bara mitt tredje hjärta som inte är med här…men henne får jag ringa sedan …
Hoppas att hon har det bra…troligen så är nog hennes dag upp o ner…Henne vill jag få krama snart ,jag saknar henne så det gör ont…
Älskar er min underbara familj…
..// er glädje i busvädret
En bonde står och passar en stor flock får

En bonde står och passar en stor flock får, som betar på fjället. Då kommer
plötsligt en splitter ny BMW på vägen nedanför. En ung man i Broni-kostym,
Gucci-skor, Ray Ban-solglasögon och YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen
och ropar till bonden: "Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet,
kan jag ta med mig ett av fåren då ?"
Bonden tittar på killen och på den spridda flocken med får och svarar:
"Det verkar rimligt - OK för mej"
Killen kör fram BMWn till bonden och tar fram en Dell Notebook, slänger upp
den på motorhuven och öppnar Laptopen. Med hjälp av Nokias senaste
3G-telefon kopplar han upp sig mot en NASA-sida på Internet. Han kontaktar
ett GPS-satellit- navigationssystem, hämtar den exakta positionen och matar
in den i en annan NASA-satellit. Denna scannar betesområdet med ultrahög
upplösningskamera. Så öppnar han den digitala bilden i Adobe Photoshop och
exporterar den till ett annat ställe på Internet: Image Processing Facility
i Hamburg. Inom några sekunder får han ett e-postsvar i retur till sin Palm
Pilot och där står det: "Picture processed and data stored"
Så loggar han in på en MS-SQL databas via ODBC och kopplar upp ett
Excel-dokument med flera hundra avancerade formler. När detta är gjort, kör
han all data genom e-posten till en Xircom och på ett ögonblick får han
respons.
Avslutningsvis skriver han ut en flersidig 4-färgs rapport på sin
miniatyr-hitech HP Color Laser Yet och kastar ett öga på sista sidan:
"Du har exakt 1586 djur" säger han".
" .....det stämmer", säger bonden. "Du kan ta med ett av fåren".
Så tittar han på killen som går runt för att välja ut ett av fåren. Han får
jobba lite för att få ner vinsten i bagageluckan på BMWn.
Då säger bonden:
"Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med, kan jag då få tillbaka fåret"?
Killen tänker en stund, säger sen att det verkar fair och OK.
"Du är konsult" säger bonden.
"Stämmer" säger killen. "Hur sjuttsingen kunde du veta det"?
"Det var inga problem.
Du kom hit utan att någon hade bett dig.
Sen skulle du ha betalt för något, som jag redan visste.
Du erbjöd dig att jobba med en fråga som ingen hade ställt.
Dessutom vet du inte ett skit om den här branschen, så jag vore tacksam,
om du ville öppna bagageluckan och ge tillbaka min hund"!
lördag 20 mars 2010
Jag älskar att leva o Jobba
Min sömn är inte vad den borde vara. Jag sover ungefär 4- 5 timmar per natt och det är på tok för lite för att vara jag.
somnar inte på en gång när jag lagt mig. Mina insomning tabletter har jag inte tagit på två månader nu.
När jag väl har somnat vaknar jag efter ungefär en timma av att jag har ont eller att jag är kissnödig. När jag sedan ska somna om igen är det rent omöjligt.
Detta gör att jag känner mig väldigt labil just nu. Det är jobbigt att ha ont varje dag (även om det börjar bli vardag) och inte veta varför.misstankar finns att det är mina sjukdomar som gör sig gällande.
Det är så mycket jag vill hinna med innan jag är för sjuk och innan jag har så ont att jag inte klarar av vissa saker. Det jag hade planerat in under hösten gick om stöpet på grund av mina två autoimmuna sjkukdomar ställer till det allt mer. Jag tycker inte om att sjukdomarna försöker tar befälet över mig.
Nästa vecka ska en ny hjärtkontroll och nya prover skall tas vilket också bidrar till mitt labila tillstånd. Men fram till dess njuter jag av mina tulpaner, mitt hem , mina försök till promenader , familjen (djur inkluderat) och mitt nätverk på nätet.
Så mycket "vilja hinna med"!
Jag kanske helt enkelt ska nöja mig med badrumsrenoveringen som ligger i faggorna så länge.
Gårdagen gick fort, jag fick gjort en del av det som var inplanerat. Vi fick även kommit oss in till stan för att handla.Igår kände jag verkligen av att jag saknar o längtar till att få komma ut på körningar igen.
Det är åtminstone något mer socialt liv än vad som finns hemma.
Jag var så jäkla trött igår att jag trodde förbaski mig inte jag skulle orka med att köra hem igen. Vi var i stan i 4 timmar ,det kändes som det dubbla.
Allt blev handlat o hjälp med att släppa upp det för trappen o in till dess plats i kyl,skafferi o matkällare fick jag.
Det känns ganska löjligt det här för mig ,att inte orka bära. Jag som varit så stark i min kropp.Jag har svårt att lära mig leva med detta.Det hade ju varit bra mycket enklare att göra det om jag bara kunde få veta vad o varför jag blir klenare o får mer värk.
Vid förra läkar besöket, fick jag svara på en helsikes massa frågor. Ja eller Nej frågor.
Herre Gud sa jag sedan,Detta får mig att känna mig än mer sjuk . Känslan av hypokondri slog mig genast. Och jag sa det med.
Ett varmt leende fick jag av min läkare, han är underbar. –” jag vet att du är sjuk” vi läkare kan se när det går åt andra hållet. Men detta ska vi fixa…
-” kan jag få mer sjukgymnastik tror du ?” blev det jag fick ur mig mellan tårar o leende…
Tänk att min läkare får mig att känna mig både vacker o riktgt glad när jag går där ifrån. Varenda gång !! Jag känner sådan tacksamhet till honom.Denna afrikanska underbara medicin läkare.
Rätt man på rätt plats!
Jag har typ 1-diabetesInsulin är ett hormon som reglerar halten av socker i blodet. Om man får typ 1-diabetes har kroppen slutat tillverka insulin och det gör att man får för mycket socker i blodet. Eftersom brist på insulin leder till att man blir allvarligt sjuk, måste man tillföra kroppen extra insulin varje dag. .Typ 1-diabetes är delvis ärftlig och går inte att bota.
· behöver kissa ofta och mycket · blir väldigt törstig · är ovanligt trött · mår illa · har ont i magen · luktar aceton ur munnen · ser suddigt · snabbt går ner i vikt.
Efter 14 år med detta har det så sakterliga börjat komma komplikationer.Och nu har jag fått
Hypotyreos/struma .Dessa två komplicerar varandra. Jag fick veta att 10 % av befolkningen som har dessa råkar ut för komplikationer efter kort tids sjukdom. Tyvärr är jag en av dem och min stora önskan är att få lära känna någon annan ,med liknade besvär och åkommor. Som kan ge mig en vink om hur gör man livet enklare att leva. För jag älskar att leva och älskar att skratta varje dag !
Jag har fått hjälp med operationer för karpaltunnelsyndrome i båda händerna ,detta tog 18 år att få bli av med.Kan tyvärr återkomma,men jag har mina förhoppningar att aldrig med behöva leva med det.Ena axeln är opererad för sk. Diabetes axel. (Frusen skuldra, frozen shoulder) Den blev så bra efteråt. Nästan ingen värk alls.
Det är nu tre årsedan…det börja komma lite smygnade med värken igen.Men inget jag inte kan leva med . Jag får sjukgymnatik för samma problem i min vänstra för att slippa operation i den. Och det tycker jag är jätte bra om jag slipper.
Hypotyreos, för lite sköldkörtelhormon detta gör att kroppen går på lågvarv.hos mig har det gett mig besvär som trötthet , viktuppgång ,svullnad i ansiktet och kring ögonen,heshet , frusenhet ,tröghetskänsla ,förstoppning, håravfall ( har stannat upp tack o lov) ,torrt hår , Värk på många ställen, eller så flyttar den omkring,Trötthet/kraftlöshet ,sömnproblem-vaknar inte utvilad,,många uppvaknanden,
Stelhetskänsla ,Närminnesstörningar ,Koncentrationssvårigheter, svårt att hitta orden, Yrsel oc balansproblem (trappor börja bli problem ).Huvudvärk ,Irriterad, stora svängningar i humöret och kort stubin, Mycket känslig för Psykisk stress, Domningar och stickningar, främst i armar och ben,
Problem med slemhinnor i ögon( röda ögonvitor ), näsa mun och gynokologiska problem, Svullnadskänsla i kroppen, Känslig för lukter ,Känslig för ljud,
Feberkänsla, ibland kokande känsla i hela kroppen, men man har ingen feber,
Ömsom kall/varm, svettningar och frusenhet ,Täta toalettbesök, Rubbningar av hjärtrytmen och andningssvårigheter som är tillfälliga , Illamående, Klåda på kroppen,
Vadkramper, speciellt nattetid (1 tsk salt i ett glas vatten, vid sängdags hjälper),
Ofrivilliga muskelryckningar , Nedstämdhet, som är kopplad till hur intensiv värken är
Kalla fingrar och tår, Nä jag vill inte !!! Jag vill dansa o MÅ BRA !!!
Dagens måste: Gnäll!
ett test på nationalencyklopedin

Gjorde ett test på nationalencyklopedin tänk att man kunde hamna så nära sanningen. Att jag & Marilyn Monroe skulle ha en del gemensamma saker ihop är väldigt fascinerande… Jag vill inte påstå att jag är labil i psyket.Men det kanske kallas så när man har lätt för att visa känslor o inte har svårt för att säga ifrån när man känner sig orätt behandlad osv. Men okej det får stå skrivet i stjärnorna…
Nu undras det nog säkert vad har vi gemensat,det låter jag vara osagt ifrån mig o låter de som känner mig väl få behålla den vetskapen för sig själva.
Marilyn Monroe (1926-62) var den firade stjärnan med det labila psyket. Dog tidigt men har förblivit stilikon.
egentligen Norma Jean Mortenson, 1926–62, amerikansk skådespelerska. Monroe var fotomodell när hon uppmärksammades för I asfaltens djungel och Allt om Eva (båda 1950). År 1953 slog hon igenom med sina första huvudroller i thrillern Niagara (1953) och Herrar föredrar blondiner (1953). Bland Monroes mest minnesvärda filmer finns Flickan ovanpå (1954), I hetaste laget (1959) och De missanpassade (1961), men hon har kanske främst blivit känd för sitt stormiga privatliv och sin tragiska död.
– Gift med Arthur Miller 1956–61.
Bilden är lånad ifrån nationalencyklopedin
Marilyn Monroe och Laurence Olivier i Prinsen och balettflickan (1957) i regi av den senare.
torsdag 18 mars 2010
jag har varit totalt nere i skoskaften och inte haft någon ork. Jag har kört på vilja och fortsätter med det. Ok det känns okej än så länge…
Gårdagen hos Jess tillsammans med Mellanbarnet J , har gett mig en xtra kick i dag . Det känndes bra igår när vi lämnade ett gäng kartonger. Och fick hjälpt henne med ett par små städ bagateller inför hennes flytt. Vi fick även bestämt att vid hennes flytt använder vi våra två skåpbilar. Så skall nog 17 det mesta gå in ,så slipper hon dyra kostnader med hyra o körningar fram o tbx med hyrbilar.
Själv kan jag inte lyfta men köra kan jag hjälpa till med…det finns nog en o en annan lite grej som jag kan bära ner ,allt är ju inte tunga kartonger…
Tänk vad det kan göra mycet att få en bra dag i veckan som puffar mig till att även nästa skall bli bra..om inte annat har man ju något att le åt idag.
Tackk Jess för att du var med i mina dag igår…Och tack J .. mammi älskar dig ..men än mer om du plockar ur dina piersingar…o inte alltid gör som du tror att du kan o vill…
DAGENS AKTIVITETER BLIR:
· Elda ..elda… elda….
· Damma o dammsuga hela huset
· städa bänken i källaren (tvättstugan)
· ut på en promenad med jykken,
· Ringa min Ingalill det har legat på vänt listan i snart en vecka…
· All tvätt ska fixas ren som tvättad som manglad o icke manglad…
· Bilen ska städas.
· Ordna en mys kväll med Maken ( som jobbar morgon o förmiddag idag o i morgon )
· Ringa sjukgymnasten o min läkare Igen.
· Kontoret måste dammas o pappers högen har växt…
Och för att inte glömma ner i frysboxen med huvudet före ,hitta en middag för idag…
planering är gjord…vilket börjar jag med ? Lika bra att köra med tvätten först.
Lite kaffe innan dagis o morgon promeanden så skall nog den här dagen få se mig action…
Och när Liten är hämtad på dagis om 5 timmar så är det kvalitetstiden med henne som är prio ett…SÅ DET BLIR TILL ATT UPP Å HOPPA..TIDEN GÅR FORT…
.// er kaffeböna i bönburken
måndag 15 mars 2010
LCD ( kostersättning)

Att fundera på att ta genvägar i livet med vikt minskning i snabba resultat. Kan jag glömma…Inte ens en tanke på snabb bantning eller någon kostersättning…Efter rådfrågning om detta blev svaret av dietisten följande:
Typ 1 diabetes är ett av flera sjukdomstillstånd där man avråds från att använda LCD ( kost ersättningar).
När det gäller frågan om ang Levaxin och LCD så är det konverteringen av levaxin till T3 eller inaktivt T3r kan påverkas av energirestriktionen men det gäller för alla som går på en mer eller mindre sträng diet.De borde inte vara något problematt använda LCD om man är välinställd men man bör alltid rådfråga sin läkare först som känner till den medicinska bakgrunden för att vara riktigt säker.
Men eftersom Typ 1 diabetes finns med i bilden så rekomenderas inte LCD.
Vad säger man…OH HAPPY DAYS ...keep on walking…
kalas o tillökningar
Det har hänt mycket på bara ett par dagar.
I lördags hade vi äntligen kalas ..jag säger äntligen, för vi trodde det skulle ställas in i sista minuten. Men det blev så roligt . Lilla F som fyllde 4 o J som fyller 17 . Jösses vad tiden den går !
Och tänk att "nästan alla" syskon från min o man sida kom.Min systers frånvaro va ju för att den vankas bäbis vilken dag som helst.
Jag tyckte det var riktigt trevligt på kalaset...men undatag för små detaljer som tyvärr inte kan undvikas ...men sånt får jag väl lära mig leva med.
Flickorna var jätte nöjda o glada över sina presenter o tårtorna de gjorde var jätte goda..bara lilla F som inte vill ha sin tårta ,det var ju så lite ljus att blåsa ut! så hon bytte helt enkelt! Hon skulle blåsa 17 ljus inte fyra det fick syrran göra...
gott o trevligt !!
idag är det måndag o klockan är snart 12 ...
frukosten har min make serverat idag ,jätte skönt att få slippa det ...hans tredje lediga dag.Det är annars arbete varenda dag för honom.
När det var gjort ville han bli snaggad...så det fick det bli.
Jag jag började köra trimmern ,kom det ett sms i från mobiltelefonen. Det var Syrran o hennes man som skickade en bild på sin nyfödde tjej. Tänk att sig att min önskad gick i uppfyllelse ,,,en liten tjej till. Själva hade de önskemål om en son...men liten var ju lika söt o go ...
Så nu är det sex kusin tjejer i familjen...ja åren går...o fler blir det.
Min resterande ag får bli till at tvätta o senare föröska gå en promenad igen.
Igår blev den inte lång promanden kanse 4 kilo meter. När det var som skönast med att vara ute fick vi vända om. Det började snöa igen,det vräkte ner o jag var inte klädd för det o inte J som satt på hästryggen heller.
Men vi kom ut iaf en timme tog vi på oss...
//er snöflinga i snöyran....
torsdag 11 mars 2010
min katt o annat dö trist i dagen

Saknar min Katt Zebbe. HAn ligger på Höloftet o där stannar han..Han kan inte tänka sig att komma fram nu sedan vi skaffat hund.JAg blir så ledsem inombords.Men jag SKA ha fram honom.Min lilla goe Zebbe...
För övrigt har dagen varit sisodär...Lilla F har blivit genomförkyld...men det är inte lika illa som det var igår...hon hostar ibland..
"Ska nu kalaset bli inställt på lördag...var min första tanke "
JAg hoppas att hon blir bättre.Men det finns några som vågar sig hit iaf.De har ju inga småbarn hemma vid eller med sig så det är ju lättare för dem. Jag blir väldigt glad om det inte blir inställt.För jag börjar tycka det är föööör trist att min planeringskalender alltid ska gå i stöpet..
Så har våra kusiner på farsan sida mist sin far efter en tids sjukdom. Grymt orättvist..Så mina tankar är ofta hos E. Idag skulle hon ta emot begravninsentreprenören om jag förstod allt rätt..
Hu som jobbigt..
../er tanke i dagen
onsdag 10 mars 2010
man får vara glad för det lilla...

JAg har idag haft en väldigt kall natt... inte bara jag,hela familjen.
Vi var i stan i går först på morgonen var det jag o lilla F. Hon har haft oint i öronen ett par dagar så jag tyckte det var lika bra att få det kållat.MEn allt såg bra ut...men hon har en förkylning på gång..."mhm" trevligt tänkte jag ..." då lär väl nästa kalas som ska hållas bli inställt med !" men det är ju några dagar kvar ..o den kankse inte bryter ut...
MEN det har den gjort !! Inatt ...men hon är inte jätte sjkug bara så där lagom förskyld..men det kan ju snart vända ,med tanke på VAD som står i min kalender på lördagen så förvånar det mig inte alls...men man ska ju vara flexibel !!
Och spontan !! Jo fan det är väl mitt mellan namn ...
Iaf efter läkar besöket åkte vi förbi i byn ,lilla F saknar sin S...och eftersom de var hemma så fick det bli en lek stund ..där fick vi även en lunch innan vi skulle hem till Maa för att hämta husbon som skulle till tandläkaren.
Det var ett evigt körande idaag...under tiden vi väntade på att Å skulle bli klar hos tandis åkte jag och städa ur bilen..fan va vintern ställer till det...men F tog sig en tupp lur medans jag for runt med dammsugaren i bilen...sedan hämtrade vi upp Å och även vår äldsta dotter kom förbi i stan efter avslutat lektion..så skulle vi då till Jess för att lämna flytt kartonger,men innan det skulle vi hämta upp mellantösen vid skolan o till återviningen..
...det blev en snabb mugg kaffe när vi var där hos Jess...o så lite tårar...
Vi känner en stor ledsamhet för henne.Strax före jul flyttade hon o sin D in i en trea . Jätte fin !! Men tyvärr den 10 de mars orkade inte D vara kvar i detta livet utan valde att ta sig liv.Där står Jess nu....med flytt,dödsbo,sorg ,advokaten, én svärmor som inte bryr sig ett jota..helt passiv o inte för att det är sorg.Utan för att det är sådan hon är...
Herre du milde ....det värsta är att efter detta har hon själv fått en hjärtinfarkt (stressen) är påtalig.Önskar att jag på något sätt kunde hjälpa henne. Men hjälp får hon så jag är inte orolig för det. Hennes pappa mfl finns med henne.
Efter den stunden åkte vi till willys för att stor handla,jag ville få handlat det mesta inför lördagen samtidigt. Eftersom jag inte orkar bära så mycket så får man passa på när friska armar finns tillhands.
Vi fick tag i 7 kartonger till åt Jess ,så innan det bar hem åkte vi o lämnade dem också...
Väl Hemma satt en mycket glad Jykke o väntade på oss..4½ timme hade han fått vara själv..det är ovanligt .Men det hade gått bra..
Ja så skulle allt packas upp...det skulle fixas något att äta..hunden skulle ut..
OCh så Å ...med sitt eviga..." jag ska upp kl kvart i två... inatt !! "
Ja å det vet inte jag då eller ?? Jag gör inte allt jag kan för att påskynda allt heller ..??
Mitt i detta " ja det kommer att bli jävligt kallt i natt o till morgonen,eftersom ingen har varit hemma o eldat. och klockan är nu 19:00 "
Det vet inte jag inte det heller...
Ja ja no koments..." ja jag kommer väl inte i säng som vanligt förrän halv tio halv elva.. "bli nästa drag..
" jag tänker...han brukar ta med sig liten upp vid senaste halv nio läsa en saga i sängen...hon somnar han löser korsord i sängen till närmare tio halv elva..."
det är mer sanningen,Inte f-n är det jag som sinkar honom..."
No koments ...
men jag känner kylan börjar redan bita i skinnet...klockan nio tar jag liten F å går upp o lägger oss...kallt som f-n är det i huset...
ohhhh det biter i skinnet...
kvart i fyra på natten vaknar jag av att mitt blodsocker sjunker drastiskt...f-n upp ur sängen är ett måste...
klockan kvart i fem ringer J´s väckar klocka o detta pågår i 1½ timme..JAg blir galen !!!
vid sex somnar jag om efter att ha kämpat med att få lilla F´s snoriga näsa att bli lite lättare att andas genom...men ingen feber .
Äntligen lugnt å skönt ...John blund gör sig välkommen...
Halv åtta ringer Å ifrån jobbet..." förlåt ,trodde du var vaken ,somna om igen."
mm... o det gör jag då eller ?? Nää... knappast !!
Inte fanken har J gått upp heller..!! "hon börjar INTE FÖRRÄN HALV TOLV!" SKRIKS DET IFRÅN HENNES SÄNG..
Min nerver känns som om det är doppade i klipulver!!!
Fryser så in i he---- gör jag med...
Ber henne kliva upp o hämta bricketter o ved..."men för helvete " blir svaret!
okej...dax att planera..
frukost ,hunden måste ut på promenad...1½ km i väldigt snabbt takt!! BBBlåser ute så ini vasen...fryser än mer...
F har suttit framför teven ...inga hyss under tiden.. känna lika jobbigt varje gång att lämna henne själv.
När jag väl är tillbaka är jag så stel av kylan att fingrarna värker...kör en uppvärmingen med disken innan jag går för att hämta ved ...
Klantar mig stadigt..häller klorin i vasken för att få bort kaffesumpfärgen som blitt sedan igår..."mmm väldigt smart att ta i det med händer som inte är som det ska," Satan va det svider...tvättar mig frentiskt om händerna...det går bort o blir lindrigare...så var det elda då...jag fixar inte detta...lyfta tungt o dra skottkärran...nu HATAR JAG LIVET på landet för en stund...
kållar klockan...Å kommer om 30 minuter om han åker hem direkt...
kankse han kan fixa det...så eldar jag under dagen...
"ringer o kållar var han e ...fikar hos T ...Kallt hemma eller "?
"ja 13 grader "...
vad som sägs därefter i hans komenterar tänker jag inte skriva för det gör mig förb.... o jag tänker inte öka pulsen ...
men ...Man får va glad för det lilla...o det är ju inte lite att ha tak över huvudet...för den som inte har det ÄR DET ju mycket ...men nu börjar det bli lite varmare...gött e det!!
å skönt att bo på landet i tysnaden !!!
//er vedpinne i vedhögen...
lördag 6 mars 2010


Den här fick jag av en vän på nätet…
Kändes liiite jobbigt med en massa frågor men …jag gör mitt bästa det kan ju blir en kul grej..
Lovar du att vara ärlig? Eh....ja?? eller?jo det ska jag vara !
Du heter? Annelie
Smeknamn? Snuttan +mamma men även sur- f (ordet) av mellan barnet
Du är beroende av: Dammsugarn och teven
Vad tror folk om dig? Att jag älskar att städa
Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv.
Brukar du skratta för dig själv? ABSOLUT!!! Och när jag inser att jag gör det så skrattar jag än mer…
Vad står i ditt senaste inkomna SMS? sover hos Kenta i natt…
Var bor du? Mellan landet uti-ingenstans och sjukhuset
Trivs du där: Ja men skulle trivas bättre med ett badrum o fått döytan på övervåningen till en mys plats..
Äger du några converse: Nope!
Sprit, cider, vin eller öl: Om jag måste..vin ..när den är slut och jag är full...öl …Är det ute fest( öl ) …( men fest sker väl ungefär var femte år)
Brukar du bli för full: Absolut !! Senaste riktiga fyllan var vid Brorsan bröllop 080808 det var roligt..hemresan gick fort !
Vad har du för mobil operatör: tele2 jobb
Är du allergisk i mot något: ja men vet inte vad…har exem på händerna tidvis..
Nästa mål i ditt liv: vet inte..
Hur svarar du i mobilen: Jaa det är Annelie eller med företags namnet
Vem ringde du senast? Vår ena schaufför ang x-tra körning
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att han inte kunde för han skulle ha Herr middag o dricka whisky
Antal timmar sömn inatt: väldigt olika 5- 8 timmar
Sover du ensam: Nej det skulle ha varit väldigt märkligt.
Brukar du komma i tid: Oh yea!! ( om jag åker själv !)
När mår du bra: När familjen är i harmoni, det är rent och snyggt, inget planerat och en kanonkväll på teven! Eller när det jag planerat slår in !!
När blev du fotad senast: 10 mars 2010
Hur känner du dig nu: trött
Vanligaste färg på dina kläder: svart.
Vad tycker du om fötter: Bra ..är stolt över dem..trots besvärlig diabetes o struma..
Vad saknar du: En schysst lön!! Ett härligt o varmt badrum och några grader till på termometern!!)
Hade du en bra kväll igår: Japp.
Favorit dryck på morgonen: Kaffe !! (det lät vuxet och bra)
Rakar du benen: När stråna är över en cm får dom respass!
När går du och lägger dig?Sällan före 24....Hallå jag är ju läsoman…
Är du blyg? JA det händer .. men oftast inte…
Sysslar du med någon idrott: Spo.... vad sa du nu??Det var ett svårt ord ..går inte att uttala!
Vill du hellre ha mail än brev: Var skiiitlängesen jag fick ett "riktigt" brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: ABSOLUT!!!!!!
Har du spytt offentligt: Absolut... efter en axel operation…kräktes så fanken…bara därför fick jag inte åka hem…
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: det säger jag inte här…*ASG*
Är du nöjd med ditt liv: Till och från, vissa bitar är betydligt bättre än andra!!
Är du bortskämd: nej…
Vad gör du i morgon: städar bilen …
Vad är det värsta du vet? Att kriminalfilmerna ska vara så sent…o äldsta barnen som SKRIKER
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Slösa???Det skulle vara kul!!
Vad längtar du till? En ordentlig vår, att jag vaknar upp en morgon och har gått ner till min drömvikt!! Att alla medicinering gjort underverk !!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Lite dåligt på den punkten, har 1-3 goda vänner men känner mig rätt ensam ändå.
Vad är det finaste du fått? Mina barn♥
En speciell dag du minns: 070707 och skräck dagen då vi höll på att mista vår yngsta…
Hur gammal är du: 44 o i min bästa ålder…
Om fem månader: Jobbar aschlet av mig
Vem ringer du när du är arg/ledsen: ingen
Vilken tid gick du upp idag: halv sex
Vad ska du göra ikväll: Kolla på teve…
Är det okej att gråta: Annars jävlar...jag tjuter så ofta jag vill!!
Laddar du ner musik och film från Internet: nej ..jag är feg
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Sälja gården o köpa nytt litet hus !!
Bär du glasögon eller linser: JA ..jag älskar mina voge brillor…
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: ABSOLUT...inte!!
När går du upp ur sängen en helgmorgon: ca 8 (om man inte är puckad o går upp o städar..260 kvadratmeter…)
Har du piercing: Ja 2 stycken i ÖRONEN
Vill du gifta dig: Hoppas innerligt att det räcker med den enda gång jag gjort det!!!
Vill du ha barn: Har ju redan 3
Solar du ofta: Nej..
Är du bra på att laga mat: Ja det brukar uppskattas!
Gillar du att dansa: YES …men inte bra..
Är du flygrädd: inte rädd …men lite orolig kanske…
Hur vig är du: Varje mans dröm,hahaha! (stel som en 90 åring )
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller Light saft
Vilken är din favoritglass: Italiensk kul glass !!
Tror du på ett liv efter döden: Hoppas hoppas hoppas. Jo det gör jag .
Tycker du om sushi: nej inte direkt
Vad äter du helst när du ser på film: Skulle vilja säga fruktsallad och grönsaker men tyvärr blir det ärliga svaret ett annat!
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.
Har du tandläkarskräck: känns rätt skapligt att gå dit nuförtiden..
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Definitivt kvällsmänniska!!
Vilken ögonfärg har du: Blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har hänt ja , för många gånger
Biter du på naglarna: Nej
Röker du: Nej Jag har hållt upp i 3½ år nu så …jag är väl inte dum i huvet heller!!!
Hur ofta tränar/motionerar du: Nu tänker jag ljuga; 4-5 ggr i veckan =)
Senaste låt du hörde: Kokobombombom,här här är jag! Den e skön !!
Vad gör du på helgerna:myser,tvättar,städar, kållar film , lagar mat . planerar veckan osv…istort sett hemma
Jösses va frågor...men det gick ju fint !! Tok Tobbe !!
Magsjuka i stället för Kalas !!
Morgonen kunde ha börjat bättre...
Maken ringde och sa att han hade fått magasjuka !!
Så det var ju mindre kul!!
Det fick ju bli till att ringa o avboka barnkalaset!!
Jag åkte bort till byns bageri o köpte en tröstebakelse till lilla F iaf. Som tur var hade jag inte hunnit börja med tårtan...
men hon har verkligen tagit det med ro !!
Kanske är det för att hon börjar bli van vid att det som planeras av mig oftast går i stöpet!!
stackars barn....
Maken ringde och sa att han hade fått magasjuka !!
Så det var ju mindre kul!!
Det fick ju bli till att ringa o avboka barnkalaset!!
Jag åkte bort till byns bageri o köpte en tröstebakelse till lilla F iaf. Som tur var hade jag inte hunnit börja med tårtan...
men hon har verkligen tagit det med ro !!
Kanske är det för att hon börjar bli van vid att det som planeras av mig oftast går i stöpet!!
stackars barn....
JAg började min morgon igår med att sjunga MYCKET HÖGT jad må du leva för lilla F.Det blev två gånger !! men utan reaktion ...Hon sover som en stock!!! Vilket naturligvis kan ses som väldigt bra...men hur bler det om några år ? när skolan börjar ? Suck !!!
Vilket fall..hon vaknade till slut efter att jag puttat på henne o sa att det låg paket i sängen...
Då kviknade fröken till...
Det blev en stor paket med kläder som vi köpt sedan ett tag tillbaka..det var tacksam att lägga allt i en stor kartong...
-"Det ska jag prova sen !!!"
Ett spel med att fånga ballonger i olika färger.
En leksaks kaffebryggare..
-" va bra mamma ! nu kan du å pappa dricka kaffe hos mig åxå !! "
MAn smälter som smör i solsken !!!
När hon öppnade presenten med en liten cd spelar
- " åhhh en jamijo (hon har svart med R i det ordet )
Hon mena´ radio ... åhh nu ska jag åxå spela högt !! "
"min tanke blev åh jösses ,tur att det var en liiiten cd spelare o att hon bara e 4 " men nu blir det vilt på övervåningen i fortsättningen... en kamp mellan t...onåring o barn... tur att det finns gula öron proppar !! ♥ love my kids ♥
Någon frukost som jag bar upp till henne var inte intressant alls !
Hon skulle till dagis och bjuda på fruktfat....
När hon kom hem fick hon ännu mer paket ..
Av farmor Ingalill fick en nyskriven saga av farmor själv.
(hon är en toppen farmor o sååå bra på att skriva sagor om F o hennes äventyr i livet.) Och så blev det ett stort paket med penslar,målarblock , tuschpennor,ritmallar med bokstäver m.m. Hon blev mycket nöjd !!
Och så hade hennes pappa varit i farten !! och köp en radiostyrd bil...
-" det måste bli jämnt vikt med det här med tjej grejor !! "
Men flisan blev predis lika glad över den som allt annat....
Cd skivan med musik..har gått varm !!! den var hon åxå glad över...
Ja det blev en trevlig födelsedag för henne !!
Till middag blev det en fin stek ( av det egna köttet ifrån vår gård )
så underbart gott ! potais o mmmm så god sås...
med chokladpudding o vispad grädde till efterätt..
Födesledagsbarnet var nöjd....
fredag 5 mars 2010

Varje dag är ingen dans på rosor.
Det kan ibland kännas som om man satt i en liten eka,
mitt ute på ett öppet hav utan åror.
Där hela havet höll på att ta sig i sin famn,
man vill ta sig till land men är utan åror…
Kommer ingenstans…
Man börjar ro med bara händerna,
för man vill ju dock få se de underbara stränderna.
När allt är som mörkast & dystrast,
finns där en vän vid ens sida & lyssnar.
Att vara ensam & känslan att vara övergiven.
Kan vi alla känna någon gång inombords.
Liten som stor,kan ha det svårt på vår jord.
När allt är som mörkast & dystrast just där man bor.
Men för den som har en vän,
kan börja ro med händerna.
Det är mödan värt…
Att få slå sig ned vid dennes bord & få
gråta ,skratta,prata & höra sanningens ord.
Ibland kanske inget alls…
Kanske bara en enkel kaffe tår…
Bara sitter där & lyssna.
Ibland långt efteråt kan man känna hur underbart
Det är att ha en vän vid sitt bord.
En vän som håller sitt ord.
Just den där vänner som inte springer…
till nästa bord & berättar sina ord…
Utan kanske själv till dig börjar ro…
Med eller utan åror…
Så var beredd på att ta dig en extra kaffe tår…
©Annelie Wallander april 2000
2006-03-05 2010-03-05

Född 2006-03-05 kl 23:21
Kön:
Flicka
Längd:
41 cm
Vikt:
1835 gram
Förälder:
A W
Förälder:
Å J
Syskon:
J & J
Ort:
Varberg
Hälsning:
Ett stort tack till all berörd personal på Halmstads & Varbergs sjukhus BB & Förlossning
Idag är det 4 år sedan vi gick igenom en resa som för oss slutade lyckligt.
När man ser henne idag är det svårt att fatta ..detta lilla knyte..men en blöja som var lika stor som ett tros inlägg..fick plats i min behå ( o inte bara för att den är stor) utan för att hon var sååå pyyytig..vårt lilla liv !!
då var vi så rädda att mista detta lilla liv... men kände ändå en så stor glädje... 10 veckor för tidigt ville du UT, nu...har du brått i livet!
GRATTIS på din 4 årsdag F ...
Du är vår allas LYCKA ...
mammas kärlek ... och pappas fillanbus...dina syskons söööta lilla tjej...
kompimang eller ...

dålig raggning replik ?
Jag var ute på chatten idag...inte ofta det händer,pga att det bara strular med min msn...men har nu hittar andra vägar för att nå mina chatt vänner..o efter en stunds chattande fick jag detta...
“Jag är inte full, jag är bara berusad av din skönhet!“
Ja,vad svarar man..*lyfter lite på ögonbrynen och rynkar pannan*
"öh.. ja ha" och ser ut som en tom fågelholk i vintertid i aniktet...
män å deras repliker ...
torsdag 4 mars 2010

(bilden är ifrån flickr)
Nya tider kräver nya ordspråk.
Den man ligger med får bädda.
Den som tar, han har.
Det man inte minns, har inte hänt.
Det man inte vet, har man ingen aning om.
Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
Förtala är silver, förtiga är guld.
Gammal kärlek kostar alltid.
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
Liten stuga kallas ofta stort dass.
Man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin.
Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket.
Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen.
Den som spar han har men inte roligt.
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.
Det man inte har i huvudet får man ha mellan benen.
Det som inte tar död på en... får en i alla fall att må riktigt dåligt.
Det är med kärlek som med whisky, den tar slut.
Dåliga flickor är inte det sämsta.
Framtiden var bättre förr.
Friskt vågat, halva inne.
Först till skrivarkön får först skriva ut.
Hårt arbete lönar sig i framtiden, lathet lönar sig nu.
Ju fler kockar desto större fackförening.
Kvinnans list övergår när mannen får stånd.
Livet är hårt, men orättvist.
Man har inte roligare än man köper ut för.
Man lever bara en gång och många inte ens det.
Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
Ropa inte gay förrän du är inne i häcken.
Älska din nästa, men var diskret.
Även den starke får ta i när han skiter.
Även i de lugnaste vatten drunknar man.
en kall promenad
Det blev bara en timmes promenad igår.
Trots att solen fick mig att börja känna våren i mig...nöp det i fingrarna.
Jykken "killen " trivs som fisken i vattnet i både kyl o snö.
Själv tycker jag aldrig att kläderna räcker till...när jag väl kommer in i värmen känns kroppen stel som en pinne..fingrar o händer värker...
Men det var skönt iaf att komma ut...
alla hjärtnas dag

Den här dagen blev inte precis som jag hade planerat.
dagen innan hade jag gjort varsitt presentkort på en bio stund o en kulinarisk upplevelse.
Yngsta dottern F fick vara med o fixa kuvert till korten,hon var lika glad över morgondagen som jag själv.
men...redan på kvällen gick det i stöpet. Dottern J - kom hem och var väldigt otrevlig o hade en mycket elak o stöddig attityd.
Vilket jag tyckte var helt onödig.Jag sa till hene ett fler tal gånger att inte gapa o skrika i vårt hem.men det är något som hon anser sig ha rätt att göra.nu menar jag inte höja rösten ,utan verkligen gapa o skrika.
att hon inte mår bra o har motgångar i livet o sin vardag det förstår jag när det blir så här.Men gapa o skrika ...nej det funkar inte med mig längre.
Jag / vi har haft det i fem år med den äldre systern o tänker inte gå igenom det en gång till.
Det hela slutade med att hon låg på rummet o grät o skrek senare stack hon till en kompis...tråkigt att det slutade så ..men samtidigt så ,det blev ju lungt o skönt iaf. ( jag har börjat lära mig att välja krig )
Hennes biljett bokade jag av. och rev hennes presentkort. Hon var inte ett skit intresserad av morgondagen.Då lägger jag ner det för hennes skull med.
Men de andra två systrana tyckte dagen blev bra. det blev en lång dag på stan,men det är ju inte varje dag som vi är tillsammans o gör något ihop.Särkilt inte att maken är med.Jag gör oftast saker ensam eller med barnen.( han jobbar nätter ) vissa dagar varannan vecka. Och tillhör inte den sociala personen .
Biografen vi såg var alvin o gänget.Den gillade vi alla fyra.
sedan gick vi på kina - det blev väldigt gott o väldigt trevligt.
en dag i skön anda...
synd bara att vi inte kunde vara hela familjen.Men så är det kanske...men det skall ju inte heller klagas att inget heller händer i vardagen..
så förutom att det blev extra mycket insulin till mig ...så blev ju flickora väldigt fina på korten...tycker jag iaf..
mammis girls...
om filmen:
De tre ekorrarna Alvin, Simon och Theodore är i filmens början stora popstjärnor som turnerar runt i världen men när deras låtskrivare Dave hamnar på sjukhus får de snällt återvända hem för att börja i gymnasiet. Som barn/husvakt får de tv-spelsnörden Toby som inte kan någonting om matlagning eller städning. Att börja i plugget igen är inte heller en dans på rosor. Det är det där med vilket gäng man ska tillhöra; de tuffa sportkillarna eller plugghästarna. Och om man hamnar i nördgänget hur undviker man total mobbning från det tuffa gänget?
film ett liv
tisdag 2 mars 2010

Om du inte redan visste det..
Så har du fått en stor betydelse i mitt liv..
Du har fått mig att le..
När du fått mig att le ...
Får du mig att skratta…
Men även när det är som mörkast har du funnits där...
Av din vänskap,din kärlek kan du även få mig att fälla en tår…
Jag kramar dig hårt för vänskapen är ”vår”
skor för en partynatt

Ovanligt klackat
jag är älskar skor. Hade jag haft på pengar o plats skulle jag nog haft ett väldigt stort utbud på mitt skosortiment.
Jag trodde mig ha sett en hel del i skoformat..men det här tar nog priset iaf…men ärligt ..det kan ju inte vara möjligt att detta är en sko att flanera i eller ens dansa?…
Jag citerar:
Olessia Von Taylor
”” Efter en partynatt i dessa klackar måste fötterna vara rätt umtattade,
eller kanske tvärsom? ”
er sko i skobutiken
rum 306

Jag läser oerhört mycket böcker,mest är det kriminalromaner jag läser.Men det händer att en å en annan kärleksroman hamnar i mina händer med.
Jag lyssnar även en del på böcker ,men det blir oftast mer när man sitter bakom ratten på arbetstid. Det är en bra avkoppling. Böcker är nog det bästa som finns,därefter kommer film o teater.
Men nu har jag fått en ide…jag skall prova något helt nytt!!
Det senaste jag kan komma ihåg som var erotik i bokform var nog böckerna puss o kram ,kram ,och love love, som jag läste som väldigt ung tjej. Om man nu kan kalla det erotik.
Men nu har jag suttit o letat på nätet efter erotiska böcker …ja det var ju mindre lätt att hitta tyckte jag. Så det fick bli att gå in på martinshop o kålla lite..jo då där fanns det !! men efter att ha kommit över ett par titlar började jag söka runt lite på näthandeln. O visst fanns det !! till o med liiite billigare ..så detta skall bli min nästa resa i bok världen. Den första jag skall börja läsa är :
Rum 306 skriven av
Anna Helena Falk
Ett gift par har sökt sig till en semesterort söderöver där de hoppas att värmen och de ljumma nätterna ska hjälpa dem att återfinna lusten. När hustrun står i duschen råkar mannen bevittna ett möte som sker i ett hotellrum på andra sidan gatan, och det han ser väcker hans åtrå mer än något tidigare. Han blir besatt av den andra kvinnan, hennes sexuella utstrålning är ofattbart stark och när de senare möts på stranden kan han inte låta bli att låta henne förstå hur hon får hans kropp att reagera. Hon tar honom med till rum 306, vilket blir upptakten till en ny dimension även för mannens fru. Snart följer också hon med till samma rum, och njuter av de fantasier som där får frihet.
Det är flera par som hittar till samma rum. Dess dragningskraft verkar magiskt på dem som bor där och frigör på ett oförklarligt vis passioner och löser upp hämningar som tidigare funnits. Rummets hungriga och ivriga gäster upptäcker där ett utrymme för lust och lek de knappt vågat drömma om.
Rum 306 är en nyskriven, svensk erotisk roman som insiktsfullt vidrör ämnen som komplicerade relationer och tomhet.
Ja varför inte prova något nytt? Den här boken låter lockande tycker jag.
Någon annan som läst den ? eller vågar sig på ett försök?
Nu blir det iaf tillbaka till tvätten..det ska hängas tvätt,vikas tvätt o tvätta mera…så det finns att göra..
Er läslus i bokhyllan
måndag 1 mars 2010
lovikavantar o älgskinnsmössa

Vad jag kan förstå så kan jag ju inte påverka min ämnesomsättning särskilt mycket med att äta på ett visst sätt.
Det som påverkar min ämnesomsättning är ju Levaxinet. Och inte märker jag någon kroppstemperaturförändring om jag äter eller ej.
Jag är alltid lika frusen… skall jag vandra runt med päls fodrade stövlar på fötterna och vadmalsjacka över Lusekoftan, Lovikavantar på händerna och älgskinnsmössa på huvudet?
Ärligt talat..jag börjar bli lite less…hade det inte räckt med min jävla diabetes i 14 år .
Men..det finns ju dom som har det mycket värre än mig..
jädrans skit…men å andra sidan får jag ju vara glad för att jag kan gå,se och känna..ja äta själv med…..ja..ja…den här dagen var bra…men morron dagen blir mycket bättre…
jag har iaf gnällt klart nu...
i morron e det fullt ös..på´t igen...livet alltså...det måste ju levas...lever ju inte sig själv ...
jagad av rädslan,ur sin skepnad av ångest måste jag fly.
Där jag ingenting ser.
Förtvivlad & så vilsen , försöker jag fånga hoppets sista gnista.
Men när gråten i mitt inre når fram till mitt ljus & släcker det.
Blir allt tungt & jag når inte fram .
Ensam känner jag rädslan där mörkret sig sakta bryter fram.
© annelie wallander
Där jag ingenting ser.
Förtvivlad & så vilsen , försöker jag fånga hoppets sista gnista.
Men när gråten i mitt inre når fram till mitt ljus & släcker det.
Blir allt tungt & jag når inte fram .
Ensam känner jag rädslan där mörkret sig sakta bryter fram.
© annelie wallander
en ny dag

Denna dagen började med en sprängande huvudvärk.
Det blir till att ta det väldigt lugnt känner jag.
nu på morgonen har jag åter igen haft en diskussion om det här med
om att bli dömd efter sitt förflutna....
Jag tycker inte om att folk dömer folk för hur dom har varit...
Alla har ett förflutet och vissa saker kanske man är mindre stolt över men samtidigt så är det kanske en erfarenhet...
De mesta människor utvecklas och mognar både i handling och sitt tänkande...
Så döm aldrig någon för hur de har varit utan se personen som dom är idag...
eller döm aldrig en hund efter håret
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)