Välkommen till mitt kryp in

en sida om allt o inget...


tisdag 22 juni 2010

drömmar


Konstiga drömmar man kan ha...

efter några års uppehåll har jag nu börjat drömma om en mycket kär vän igen.
Vi gör en massa roliga saker ihop , ibland har han bara varit bredvid mig i mina drömmar...detta har pågått sedan jag träffade honom när jag var 16 år...han måste helt klart ha gjort ett starkare intryck på mig än vad jag tydligen kan föreställa mig i verkliga livet...men jag vet ju iaf så mycket med mig att jag älskar honom oändligt mycket...( men vi har inte setts på 10 år )

måndag 21 juni 2010

moppe utan olja...


mycket klantigt av vår dotter som är så kunning med sin moppe..Vad har hon gjort ?? Jo kört utan olja...snus torrt!! och en ny motor kostar 4-5000 spänn.!!
Pappa o mamma betalar !? Nä tror inte riktigt det!!! så nu har vi en ung dam som har kört huvudet i sanden ..skäms men åxå fruktansvärt arg..förhoppningsvis arg på sig själv.. Vad säger man? jag blir målös..o det är inte ofta!!

måndag 14 juni 2010

att skriva om varandra


För många årsedan , för att vara extakt 2005 besämde jag att vi skulle sätta oss ner o skriva enbart bra saker om varandra.Fram med papper o penna. Det tog en stund eftersom alla skulle skiva om varnadra. Nu vet jag inte om någon har sparat sina goda tankar ,men av en slump så hittade jag de jag fick av mina familjemedlemmar.Jag kan inte ens komma ihåg att jag sparat detta. Men det blev en glad överaskning ,eftersom det var ett brev jag egentligen letade efter.
undrar åxå lite om min familj fortfarande tänker o ser mig som detta?

Börjar med Mellan barnets rader,
jag är bra på följande i ner skriven ordning:
- att städa
- att laga mat
- är alltid positiv
- omtänksam
- smart
- skriver fint
- duktigt å att måla
- bra på antika saker
- snäll
- en bra människa
- en bra mamma
- tycker om att umgås med människor
- bra på datorer
- ekonomisk ,även med mat.

Mitt äldsta dotters rader om mig
jag är bra på följande i ner skriven ordning:

- Att städa
- att tjata
- att hålla iordning
- att vara sträng på ett positivt sätt
- omtänkssam
- snäll
- ordningsam
- oftast glad
- lätt att prata med
- en bra mamma
- ekonomisk - tänker smart
- ibland ( långsint)
- bryr mig mycket om familjen.

sist men inte minst ,vad maken tycker om mig.

- har ett lättsamt sätt
- noggran
- noggran framför allt om det är något som intresserar mig
- ambitiös- som ovan
- lätt för att prata & ta människor
- social
- ställer upp för andra människor både vid glädje & sorg
- en god värdinna
- delvis orädd för nya saker
- omtänksam
- duktig på datorer ( problem lösning & support för andra.
- mitt självförtoende blev MYCKET bättre sedan jag fick mitt körkort.
- uppriktig för det mesta.
- månar om familjen & mina vänner
- positiv till det mesta.

Med alla dessa bra egenskaper som jag tycks besiktta,inser jag att jag bör vara en väldigt bra o enkel människa. Om jag någon gång skulle behöva söka ett nytt arbete,borde jag ju faktiskt kunna ta med detta som en bra referens eller?

måndag 7 juni 2010

veckans tramp på tårna…



Vi har en bil som vi tänkt sälja i typ två år nu. Kommer aldrig tillskott.Mitt fel det med natuligtvis,vi är ju två om bilen.
Nu tyckte jag att vi får fan ta itu med detta nu…mmm blev svaret…

Jag tänkte ” det vore la fan om vi inte kunde fått sålt bilen ? ett par små grejor ska fxas så e den okej. Besiktad o klar..och maken e ju en jäkel på på bilar m.m. Han är ju inte bonne för intet o jag kallar honom för skalman.

Jag glad ihågen ut på nätet o letar bilhandlare o folk som letar bil…hittar
( 8 stycken bilhandlare ) som även köper bilar upp till 50 tusen. Perfekt för det är vad vi vill ha för den..

när jag glatt säger jag har hittat flera stycken som kanske kan bli intresenter…har du lust att ringa dom ? jag ber honom av den enda anledingen att det är maken som kan grejen med bilar (ifall) de skulle frågas något jag inte begriper mig på…
Vad blev svaret…sliter pappren ur näven på mig Mmmm men den måste ju fixas först…

Jag börjar tycka att detta börjar bli en intressant fråga i vårt liv…om jag kommer på en ide ett förslag om något av allt som ska renoveras eller köpas eller för att spara lite på pengarna för just hus/gård/trädgård/bil så blir det alltid som att han blir sur eller irriterad.Och mina förslag blir inte genomförda..

I veckan fick jag sålt tre vagnar med en MASSA baby grejor till. För ett mycket nätt pris.2000 kr.Jag var jätte nöjd o det var kunden med.
Dessa pengarna la jag ut på fyra stolar o ett STORT trädgårdsbord.Det var inget onödigt ,för det var vad vi behövde.Och letat efter ,fastän det jag hittat på nätet har aldrig varit ”RÄTT”
Men nu tog jag beslutet själv.ja jag ringde faktiskt hem först å kollade av lite. Men tog det stora beslutet själv. Och det var jätte fint !!
Att tillägga min självkänsla har han inte komenterat inköpet alls.inte ett ord.Det gör ont!

Jag började ta itu med allt jobb med att få bort mossa o dyl,på stenplatorna.
Det gick lätt eftersom maken för ett par veckor sedan lagt ut järnsulfat på plattorna.
Efter en stund kom han ut o hjälpte till. Vilket kändes bra. Det gick fort o han tog de tyngre bitarna runt om vår grillplats.

När vi var klara o tog en fika säger han en grj som fick mig att lyfta på ögonbrynen av förvåning.Ska vi kanske ta och flytta grillfundementet en bit bort? Det var bara det att det var något jag tyckte vi kunde göra för två årsedan!! Mitt svar blev: Va! Nej du sa ju att det inte var bra ifall det skulle spricka när vi rullade bort det! Men sagt o gjort han flyttade det !
Det blev jätte bra…o hade även blitt det om vi gjorde det för två årsedan!

…tar de sådan tid att komma på att det va ett bra förslag eller vad ?


Själv börjar det faktiskt ta lite på självkänslan o mitt intresse att göra något i vårt gemensamma boende/gård.

Men man kanske ska se det som så att det blir gjort iaf.
Eller som ordspråket säger: bakom varje framgångsrik man står en klok kvinna….

JA,ja nu har jag gnällt färdigt…felet ligger nog hos mig..jag får fundera ut hur man smeker honom medhårs..eller klia honom på pungen lite oftare?? ( skämt å sido )

Det finns tid för allt.


Det finns en tid för galenskap, sena nätter, gråt och skrik. Det finns en tid för hjärtats milda sånger. Det finns en tid för att vara närvarande.
Jag har aldrig varit speciellt bra på mycket. Jag kan skriva. Tror jag måste tillägga.

. Nu blir jag anklagad av för att vara oberäknerlig. Varför ?


Att det skulle vara obehagligt med människor som byter liv, som samlar ihop sig och kommer tillbaka starkare än förut? Varför är det obehabligt?

Jag har varit öppen med emot alla jag känner o umgåts med i min livstid,JAg har aldrig knusslat till det .Det har tagit en lång tid för mig ,men jag har under de sista 20 åren blivit till en mer tolerant och solidarisk människa som kommit att tycka om, respektera och vara en del av mycket av det jag förr avskydde för att jag var rädd, bitter och småsint.Jag hade en massa principer ,men det var principerna som började styra mig o inte tvärtom.

Jag är inte bitter längre.
Jag har inget emot en del av folkligheten som jag pissade på förr.
Man kan tycka att det är att vara en hycklare.
Men en hycklare i mina ögon är inte en person som vågar revidera sina uppfattningar om saker, människor, tankar när hans liv förändras i grunden, så som mitt har gjort.

I takt med att jag har fått det bättre o mår bättre i min inre min själ.
Jag fått smaka på de anonyma och de inte så anoyma mobbarnas dunkla hat och kladdiga kommentarer. Nu som när jag var i början på tonåren.Det har bara gjort mig till en starkare människa men det har ju som sagt tagit tid.

Jag kan nog sträcka mig till att säga att jag är en av de människor - kvinnor som har mycket hårt skin på näsan.

Jag har släckt ner kommentarerna både här och där. Jag tycker det är en märklig demokratisk rättighet att anonymt sitta bakom sitt förbannade tangenbord och hata en människa som står där med sitt ansikte och sitt namn, med hela sitt liv. Jag har ändå fortsatt blogga o tänker fortsätta med det åxå..


Jag har varit tydlig med min mänsklighet.Jag har varit tydlig i text med mina drömmar, min svaghet, mina förluster, min sorg.Ja det mesta i mig själv.


..// jag förlåter men glömmer ALDRIG