
Vi har en bil som vi tänkt sälja i typ två år nu. Kommer aldrig tillskott.Mitt fel det med natuligtvis,vi är ju två om bilen.
Nu tyckte jag att vi får fan ta itu med detta nu…mmm blev svaret…
Jag tänkte ” det vore la fan om vi inte kunde fått sålt bilen ? ett par små grejor ska fxas så e den okej. Besiktad o klar..och maken e ju en jäkel på på bilar m.m. Han är ju inte bonne för intet o jag kallar honom för skalman.
Jag glad ihågen ut på nätet o letar bilhandlare o folk som letar bil…hittar
( 8 stycken bilhandlare ) som även köper bilar upp till 50 tusen. Perfekt för det är vad vi vill ha för den..
när jag glatt säger jag har hittat flera stycken som kanske kan bli intresenter…har du lust att ringa dom ? jag ber honom av den enda anledingen att det är maken som kan grejen med bilar (ifall) de skulle frågas något jag inte begriper mig på…
Vad blev svaret…sliter pappren ur näven på mig Mmmm men den måste ju fixas först…
Jag börjar tycka att detta börjar bli en intressant fråga i vårt liv…om jag kommer på en ide ett förslag om något av allt som ska renoveras eller köpas eller för att spara lite på pengarna för just hus/gård/trädgård/bil så blir det alltid som att han blir sur eller irriterad.Och mina förslag blir inte genomförda..
I veckan fick jag sålt tre vagnar med en MASSA baby grejor till. För ett mycket nätt pris.2000 kr.Jag var jätte nöjd o det var kunden med.
Dessa pengarna la jag ut på fyra stolar o ett STORT trädgårdsbord.Det var inget onödigt ,för det var vad vi behövde.Och letat efter ,fastän det jag hittat på nätet har aldrig varit ”RÄTT”
Men nu tog jag beslutet själv.ja jag ringde faktiskt hem först å kollade av lite. Men tog det stora beslutet själv. Och det var jätte fint !!
Att tillägga min självkänsla har han inte komenterat inköpet alls.inte ett ord.Det gör ont!
Jag började ta itu med allt jobb med att få bort mossa o dyl,på stenplatorna.
Det gick lätt eftersom maken för ett par veckor sedan lagt ut järnsulfat på plattorna.
Efter en stund kom han ut o hjälpte till. Vilket kändes bra. Det gick fort o han tog de tyngre bitarna runt om vår grillplats.
När vi var klara o tog en fika säger han en grj som fick mig att lyfta på ögonbrynen av förvåning.Ska vi kanske ta och flytta grillfundementet en bit bort? Det var bara det att det var något jag tyckte vi kunde göra för två årsedan!! Mitt svar blev: Va! Nej du sa ju att det inte var bra ifall det skulle spricka när vi rullade bort det! Men sagt o gjort han flyttade det !
Det blev jätte bra…o hade även blitt det om vi gjorde det för två årsedan!
…tar de sådan tid att komma på att det va ett bra förslag eller vad ?
Själv börjar det faktiskt ta lite på självkänslan o mitt intresse att göra något i vårt gemensamma boende/gård.
Men man kanske ska se det som så att det blir gjort iaf.
Eller som ordspråket säger: bakom varje framgångsrik man står en klok kvinna….
JA,ja nu har jag gnällt färdigt…felet ligger nog hos mig..jag får fundera ut hur man smeker honom medhårs..eller klia honom på pungen lite oftare?? ( skämt å sido )