
Att fundera på att ta genvägar i livet med vikt minskning i snabba resultat. Kan jag glömma…Inte ens en tanke på snabb bantning eller någon kostersättning…Efter rådfrågning om detta blev svaret av dietisten följande:
Typ 1 diabetes är ett av flera sjukdomstillstånd där man avråds från att använda LCD ( kost ersättningar).
När det gäller frågan om ang Levaxin och LCD så är det konverteringen av levaxin till T3 eller inaktivt T3r kan påverkas av energirestriktionen men det gäller för alla som går på en mer eller mindre sträng diet.De borde inte vara något problematt använda LCD om man är välinställd men man bör alltid rådfråga sin läkare först som känner till den medicinska bakgrunden för att vara riktigt säker.
Men eftersom Typ 1 diabetes finns med i bilden så rekomenderas inte LCD.
Vad säger man…OH HAPPY DAYS ...keep on walking…
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar