Iår blev min gamla lussekrona använd igen. Den har blivit använd i många år. Jag fick den av min faster när jag var i 7 års ålder ungefär. Då hade hon använt klart den. Jag har alltid varit aktsam om den. Och alltid tyckte att jag ahft den finaste lusse kronan av min kompisar.
Min äldsta dotter har använt den varje år. Hon var nog i tolvårsålder när den sist blev använd av henne.Jag fick köpa en lusse krona till när hennes lilla syster även ville bli lucia. Så de har fått turas om att använda min gamla o J´s nya . Den nya var väldigt söt den med. Den var i guldfärgad plast. Men tyvärr höll den inte så många år.
Nu har vårt yngsta barn F idag 4 år . Fått använda den. Den var så härligt att se henne som lucia. Jag fick även rotat fram ett alldelles speciellt lusse linne ifrån spanien som åxå gått i arv hos min flickor. Jag tycker hon var så fin…Det ska bli roligt att få se om kronan blir använd av fler i familjen med åren.
Min söta tjejer vad åren har gått fort…
Det som jag fått ändra på med lussekronan är det röda bandet. Jag har inte hittat något rött band att ersätta det gamla med. så det har fått bli ljust glitter. Men så fort jag får tag på ett smalt rött band . Så blir den till orginal igen.
JAg är nog ganska löjlig som sparar vissa saker. Men jag tycker att det är roligt att ta vara på en del saker. Och helt klart är ju att den har god kvalite. Jag är ju nu 44 år och har använt den flitigt själv.
Min faster hade den garanterat några år innan jag fick över ta den.
måndag 13 december 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Herregud så stor Felicia blivit, helt galet! Jag skulle väldigt gärna vilja hälsa på en dag (:
SvaraRadera