Välkommen till mitt kryp in

en sida om allt o inget...


lördag 27 mars 2010

ett beslut ... en räkmacka som belöning...


Vi har allt ett val i livet …Man kan tala om ödet ..ödet tog mig hit ,ödet visade mig vägen,ödet gjorde att vi träffades.Kan nog vara lite ödet ,men jag tror inte det till 100 procont. Man står inför ett val gå höger – gå vänster osv. Men det är bara man själv som kan påverka sitt eget val i situationen. Sedan har man ju ju många gånger i sitt liv tyvärr gjort ett fel val. Man ser väl inte alltid realistiskt på sina val. Ofta tror jag att det är sitt hjärta styr. Efter alla gånger som jag varit tvungen att gör ett väg val. Försöker jag tänka realisstiskt på det innan beslutet är fattat.

Det är står så mycket tänka bakom ett beslut att jag låter det gå till ett grubbleri.
Men när det väl är dags för att ta det stundande valet.
Så känner jag efter så här:

· Huvudet. Hur känns det i huvudet ? det ska inte bara kännas okej utan 100 procent bra.

· Hjärtat. Hur känns det i hjärtat? Samma där inte minsta lilla oro utan det ska kännas bra.

· Sist men absolut inte minst. Magen ! Hur känns det i magen ? Ingen som helst känsla av oro får finnas där inför valet. Det måste vara bra. För det är där konsekvenserna av mitt agerande hamnar om jag gjor fel val. Huvudet får lida.hjärtat får lida. Men magen ska stå pall för mycket.


Nu har jag gjort ett val, jag har tänkt o funderat i månader , bollat det med min man.
Jag har varit ärlig emot mig själv o emot min vän . Jag gick till min man igen för beslutet ligger lika mycket hos honom som hos mig.
Men jag får ta den stora biten i slut ändan om det går åt helvete. Men nu är det gjort …jag har valt min väg, jag har valt vilket beslut som skall tas i rang ordning. Nu är det gjort.

Det finns en sång som heter stand by your man.
Det gör jag nu… och jag är hans kvinna . Och så ska det förbli , ända tills den dagen att vi själva gör valet att inte vara ett vi längre. Men det är bara vi som styr det. INGEN annan…

Och nu är det VI som går ihop oss …


varför ska andra äta räkmackor på våra surt förvärvade pengar...?


Dagens måste: Dammsuga över våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar