Igår var en trevlig dag. Det var ett tag sedan jag var hos min mamma,men igår fick jag med mig inte bara Lilla F utan t.o.m Mellan J upp till lilla mormor!
Bara det kändes som en vinst i dagen!!
JAg hade med mig en påsk tårta ifrån byns bageri, o mamma stod för resten av fikat. Vi fick även en god middag av henne. Den var åxå välbehövlig,plus en dos insulin till.
Tyvärr kom inte lilla syrran med hennes tre jäntor,men förkylningar går ju runt runt runt så inget man kan styra med barnen. Men Lillebrosan o hans fruga E ,kom åxå.Det är minst lika trevligt varje gång...
När det väl barkade hemmåt var klockoan redan halv sju på kvällen så det blev några timmar iaf.
Mellan J skulle ut o fira med kompisar på kvällen så det blev till att köra direkt intill Varberg.Det var lugnt o tyst när jag körde in henne.men det hade nog allt varit ös i stan för det syntes på marken/trotoarerna...klockan två på natten när jag hämtade upp henne igen för hemgång. Och nykter var min tös!! JAg blev mycket glad över hennes beslut!! Det blir allt mindre hon dricker.Inte för att hon varit någon större festprise ,men ändå.
Så jag är inte orolig för henne.När det gäller den biten iaf.
Men att få somna om klockan tre på natten kändes inte alls dumt ...inte alls...mycket välkommet!!
Idag blev det utevistelse så länge det gick...trädgårdsarbete hägrar...
Tyvärr kom det regn...nu är frågan ,kan vi få på järnsulfaten på 40 kvadratmeter sten plattor innan det regnar allt för mycket?
Har ju skaffat hundvakt under ett dygn just för denna åtgärd!!
ja ja det är som vanlig med min planeringskalender !!
Inte förvånad det minsta !!!
..//er kratta o borste i trädgården.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar