
Klipp kort för barn o ungdomar för sjukhusbesök borde införas.
Så känner jag det emellanåt.
Otack är världens lön,så kännde nog vår 17 åriga J det i söndags när hon skulle hjälpa till med att stängsla.
Det var ju en perfekt dag för att vara ute o jobba.
J tog med sig lilla systern o började stängsla ,de höll på ett par timmar o det flöt nog på rätt bra såg ut som.
Ända tills J kom inhoppandes med en blödnade fot. Hon hade lyckats att trampa på ett fårstängsel som hon tagit ner,( som hållt kalvarna på plats förut) . Aj aj det gjorde nog fruktansvärtont!!
Jag plåstrade om henne så gott det gick o sedan hoppade hon iväg igen.
Nya försök.
Men det ville sig inte alls mer.
Foten värken . Efter några timmar tyckte jag att det var nog bäst att åka in med den foten i alla fall . Så det fick bli akuten ( igen ) klockan var halv åtta på kvällen o jag var redan svin trött.
När vi kom in o blev mottagna av sjuksköterskan Ola , blev komentaren :
Men , jo , jag känner igen dig / er …vänta lite magen var det inte magen sist..när var det? Du skulle på fest den kvällen va?
Jag ler o svarar jo ,det stämmer valborgsmässoafton var vi här sist.
Ja, svarar J jag skulle på partaj den kvällen var det tänkt.
Ja,ja varför är du här nu då ? frågar Ola…
Man kan ju inte låta bli att se det med lite humor trots allt!!
Och en viss trygghetskänsla inger han åxå . Att han detsutom är ser rätt bra ut gör ju inget …alltid trevligt att få vila trötta ögon på något som kan pigga upp en ganska trött o trist tillvaro på ett sjukhus…
Tio dagars pencillinkur o en vecka ledigt blev resultet av denna händelse denna gången.
Foten ska bli bättre o svullnaden blir bättre om ett par dagar…
Klockan halv ett på natten var vi hemma.precis lagom till att maken skulle till jobbet.
Två dagar senare var vi tillbka på ortopeden,en xtra undersökning hade läkaren ringt o bett om att få göra. Så så blev det. Men läkaren o sköterskan var ganska så nöjda med hennes fot. Det var bara att fortsätta med medicinen så skulle det ge med sig. Och om det inte gjorde det så var vi välkomna tillbaka…
( tillbaka tänkte jag ) nej det hoppas jag verkligen..INTE !!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar