Det märks att det händer lite av varje ändå i livet.
Jag har inte skrivit nått sedan 31 januari,förutom lite efterforskning på julkalender då förstås.
Livet här på gården är sig likt, att vår dotter är ett år äldre nu sedan förra sommaren som hon satte oss föräldrar i en situation som vi aldrig i våra liv kommer att glömma.Och att hon dessutom blivit myndig i dagarna märks inte. Henne blir man inte klok på….jag ska skriva av mig om funderingarna kring att vara tonårsmorsa lite senare. Det får väl bli ett stycke för sig känner jag.
Även om vår äldsta dotter ,som är min ständiga oro känsla.
Nu har jag äntligen fått mig att satt mig ner o skrivit ett långt brev till min mammas morbror ,som jag som senast träffade vid mormors begravning. 2 april 2009.
Jag hade en massa frågor till honom som jag inte hann få fråga mormor själv.Nu håller jag i ett halm strå.Han är ju även han väldigt gammal nu. Han var pigg o glad när vi sågs sist men vem vet.
Men jag bad honom att kankse kunna ta hjälp av sin fru eller sina barn .Jag vet att man inte ska ha för stora förhoppningar. Men hoppas gör jag iaf.
Nu har jag fått mina provsvar om min plogosamma mage. Det var inte cancer i levern. Grus i lever o galgångar. Galstenarna har passerat. Men min magsäck o tarmar mår inget bra…
Mina värden skiftar högt o lågt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar