
Den här dagen blev inte precis som jag hade planerat.
dagen innan hade jag gjort varsitt presentkort på en bio stund o en kulinarisk upplevelse.
Yngsta dottern F fick vara med o fixa kuvert till korten,hon var lika glad över morgondagen som jag själv.
men...redan på kvällen gick det i stöpet. Dottern J - kom hem och var väldigt otrevlig o hade en mycket elak o stöddig attityd.
Vilket jag tyckte var helt onödig.Jag sa till hene ett fler tal gånger att inte gapa o skrika i vårt hem.men det är något som hon anser sig ha rätt att göra.nu menar jag inte höja rösten ,utan verkligen gapa o skrika.
att hon inte mår bra o har motgångar i livet o sin vardag det förstår jag när det blir så här.Men gapa o skrika ...nej det funkar inte med mig längre.
Jag / vi har haft det i fem år med den äldre systern o tänker inte gå igenom det en gång till.
Det hela slutade med att hon låg på rummet o grät o skrek senare stack hon till en kompis...tråkigt att det slutade så ..men samtidigt så ,det blev ju lungt o skönt iaf. ( jag har börjat lära mig att välja krig )
Hennes biljett bokade jag av. och rev hennes presentkort. Hon var inte ett skit intresserad av morgondagen.Då lägger jag ner det för hennes skull med.
Men de andra två systrana tyckte dagen blev bra. det blev en lång dag på stan,men det är ju inte varje dag som vi är tillsammans o gör något ihop.Särkilt inte att maken är med.Jag gör oftast saker ensam eller med barnen.( han jobbar nätter ) vissa dagar varannan vecka. Och tillhör inte den sociala personen .
Biografen vi såg var alvin o gänget.Den gillade vi alla fyra.
sedan gick vi på kina - det blev väldigt gott o väldigt trevligt.
en dag i skön anda...
synd bara att vi inte kunde vara hela familjen.Men så är det kanske...men det skall ju inte heller klagas att inget heller händer i vardagen..
så förutom att det blev extra mycket insulin till mig ...så blev ju flickora väldigt fina på korten...tycker jag iaf..
mammis girls...
om filmen:
De tre ekorrarna Alvin, Simon och Theodore är i filmens början stora popstjärnor som turnerar runt i världen men när deras låtskrivare Dave hamnar på sjukhus får de snällt återvända hem för att börja i gymnasiet. Som barn/husvakt får de tv-spelsnörden Toby som inte kan någonting om matlagning eller städning. Att börja i plugget igen är inte heller en dans på rosor. Det är det där med vilket gäng man ska tillhöra; de tuffa sportkillarna eller plugghästarna. Och om man hamnar i nördgänget hur undviker man total mobbning från det tuffa gänget?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar