Välkommen till mitt kryp in

en sida om allt o inget...


lördag 15 maj 2010

en avslutning eller en början ?


Dagen började bra, jag for o hämtade Jess o J .
Det var dax att börja med trädgården som det var bestämt.
Det känndes riktigt roligt idag!

Jess tog tag i garage uppfarten med ogräset!
Jag började städa ur o dona i växthuset.
Stora J fick ge mig en hjälpande hand med att röja bort pinnar å annat elände bakom växthuset. För jag skulle vilja få den häcken klippt så småningom.Och då är det ju bra om man kommer åt !

Det lär tyvärr inte bli jag själv som gör det jobbet.Jag önskar så att mina armar o axlar kunde bli bättre någon gång !!
Det hade varit roligt om man kunde göra det själv. Men jag tar städningen efteråt istället.Bara jag får hjälp med klippningen!!

Maken tog i tur med potatis o morotslandet.
Det var i full gång på flera ställen,det kändes så roligt !!!

Vi höll på i tre timmar. O det blev mycket gjort.Jag är så tacksam både för all hjälp o sällskapet!!

Jag fick bjudit på middag som tack för hjälpen, att laga mat är åxå en del i mitt beronde som jag kan tycka är xtra roligt vid besök. Inte bara beroendet av människor..

Det finns mycket kvar att göra... det får bli till att ta tag i livet helt klart!
Om det blir en fortsättning med hjälparbetet återstår att se.det hade varit roligt om inte för sällskapet ..

Maken o Lilla F fick börjat så lite inne i växthuset på kvällen.
Om det blir några vindruvor i år kommer att bli en stor fråga...det skulle ju smaka gott ..

..//er planta i trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar