Gekås here we come !!
Fick med mig min kära mammsi till Ullared idag !!
Detta var hennes första besök i Ullared o även butiken Gekås!
Vi började med att inta en mycket god och välförtjänad lunch buffe´ på Restaurang Stantons klockan 14. Precis så lagom med folk som man kan önska en fredag eftermiddag.
Lunchen bestod av lax med pasta o dillcreme. Mycket gott !!
Efter detta knatade vi iväg till själva butiken eller varuhuset är väl ändå det rätta ordet!?
För det tar ju runt 8 timmar om man skall ta sig runt hela stället o hinna med att verkligen se o känna på avdelningarnas utbud!
Well well...
vi kom in o vi tog en runda på de avdelningar som mammsi behövde något ifrån, även min egen ( korta) lista blev avbockad !
Mellan tösen J kom åxå ner till oss direkt efter hennes arbets tid på ÖoB.
( hon ville ju åxå gå på Gekås med mommo!!)
fast det var nog lite mer shoppning räjset hon var ute efter) tror jag !!
när det gått tre timmar stod vi i kön till kassan.
det gick snabbt !! detta var nog den snabbaste turen på Gekås ever asså!!
när vi står i kassan kön frågan J sin mommo :
Ja mommo ,vad fick du handlat nu då ?
det skall tilläggas att vagnen var ganska väl fylld.
- Mommo : jaaa du ,vad blev det för nått? ska se nu...
ett par byxor, fönsterputs, en huvjacka,och en handväska.
- VAAA !! ?? nä allvarligt nu mommo!! du tog ju åtta par brallor!!fönsterputs??
vi börjar skratta ...
- jag: ja det här kan man kalla shopping !! åker ca 15 mil för detta lilla...mmm
- men fönster putsen ? frågan är fortfarande ett faktum...
- Mommo : ja det var det första jag dök på ! den finns inte att få tag på hemma kring !! o jag vill så gärna ha den !!
o byxorna var i olika modeller o storlekar. Så det blev bara ett par...
summa sumarium...
det var värt resan...för en snygg o billig handväska ( vilket hon behövde)
jacka o byxa behövdes !! det enda som hon handlade utöver sin kom ihåg lista var FÖNSTERPUTSEN!! YES !!
ja älskade mammsi...
det var iaf mycket roligt att få ta dej med !! o så UNDERBART att du stannade över en natt...dels för att vi alla saknar dig...o för att vi fick ha dej med o fira det äldsta barnbarnet ditt J som fyllde 21 på lördagen!!
( tillägg bilden är lånad av gekås )
..er kundkasse på Gekås
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar